دیار ِقاصدک
دیار ِقاصدک

دیار ِقاصدک

حاجی احرام دگر بند!!

 

پرده جدید کعبه طی مراسمی در روز عرفه براساس تقویم عربستان، دوشنبه برابر با 9 ذیحجه 

( 24آبان ) پس از شستشوی کعبه با گلاب ناب کاشان، بر بنای کعبه نصب‌می‌شود. 

این پرده از جنس حریر طبیعی خالص و به رنگ مشکی، منقش به آیات قرآن‌کریم است که باخط 

زیبا، با نخ‌های طلا و نقره بافته ‌شده‌ و ده‌ها کیلو طلا و نقره در ساخت آن استفاده شده ‌است. 

ارتفاع این پرده۱۴متر و نوار دور آن به عرض۹۵سانتیمتر است که از۱۶قطعه به شکل مربع 

تشکیل‌ شده ‌است.نوار اطراف این پرده منقش به آیات قرآن ‌کریم است که درفواصل معین 

عبارات؛یا حَیّ و یا قیّوم؛یا رحمن و یا رحیم؛و؛الحمدالله رب‌العامین؛با رنگ طلایی دوخته ‌شده‌اند.

پوشش در کعبه نیز از حریری به ارتفاع 5/ 6 متر و عرض 5/3 متر منقش به آیات 

الهی و تزئینات اسلامی با طلا و نقره است. پرده خانه خدا از 5 قطعه تشکیل ‌شده ‌است که هر 

قسمت یک طرف کعبه را می‌پوشاند و قطعه پنجم هم در کعبه را دربرمی‌گیرد که هنگام نصب، 

وزن این پرده به حدود دو تُن می‌رسد.این پرده با همکاری کارخانه‌های داخل و خارج عربستان 

تهیه‌می‌شود و پارچه حریر این پرده را هر سال یکی از کشورها هدیه‌می‌کند؛ پرده قبلی نیز 

به رؤسا و سران کشورهای اسلامی اهدا می‌شود.بافت و آماده سازی پرده کعبه با دست و 

ماشین حدود 8 ماه طول می‌کشد. 

 

 

پ.ن(1) هرساله تعداد800 هزار نفر ازایران برای حج تمتع و عمره عازم عربستان میگردند!و 

البته هستندکسانیکه برای بار چندم! عازم این سفر می شوند درحالیکه محاله در بین نزدیکان 

و آشنایان خودشون افراد آبرومند اما محتاج نان شب و یا دختر و پسر دم بخت پیدا نشود که با 

هزینه کردن این پولها بیشتر برای خود ثواب جمع کنند اما خب در این صورت کسی نمی بینه که 

حاج آقا چه کار خداپسندانه ای کرده! اما ولیمه سفرحج بیشتر درمنظر دید هست 

پ.ن (2) درخوش بینانه ترین حالات هر نفر از این 800 هزار حاجی دوهزار دلار ارز از 

کشورخارج میکنند برای خرید سوغاتی هایی که البته ساخت چین هست و لابد متبّرکه!! 

که سر جمعش میشه لااقل:یک میلیارد و ششصد میلیون دلار..حاج آقا ! تقبّل الله  

کعبه ؛ یک سنگ نشانی ست که ره گم نشودحاجی احرام ِ دگر بند ببین یار کجاست

 

بعدنوشت: به علت سرماخوردگی اصلا حال و حوصله آپ کردن نداشتم  

پس بسنده کردم به همین نقل خبر و البته توضیحاتی چند!.ممنون از تحملتون  

التماس دعا تا بعد یاعلی مدد

نظرات 53 + ارسال نظر
فاطمه دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ق.ظ

سلام


سمانه دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:55 ق.ظ

آهان نه(همون تو سکته باشیم بهتره)

سمانه دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:02 ق.ظ

سلام به عمو قاصدک عزیز
گل گفتی آی گل گفتی.. خب ایششششش
میرن هی پولارو میریزن تو جیب این وهابی های نا مفهم و چینی ها.. که چی کلاس بذارن ما این هفت باریمون بوداااا

اختیار داری.گل میشنوی خودت
کاش به هفت بار رفتن رضایت بدن.!.من کسانی را میشناسم توی دوستان که بیشترازاینا رفتن.درصورتیکه در صورت استطاعت مالی فکر میکنم فقط بار اولش واجبه.!

سمانه دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:04 ق.ظ

آخی سرما خوردین عمووووووووو
و بعدشم همین نقل خبرتونم خودش آپی بس گرانمایه ست..

البته کمی خوردمقبلا گفتم که واکسینه هستم! برا همین سرماخوردگی هام منو ازپا نمیندازه مثل الانکه توخونه همه یه وری افتادن جز خودمممم

سمانه دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:06 ق.ظ

وا ی عموووووووووووووووووووووووووو
این پیرمرد بی دوندونم منو یاد یکی انداختتتتتتتتتتتتتتتت

تازشم قلب قلبیم که داریددددددددددددددددددددددد

یاد کی اونوقت؟؟؟
خیلی دوست داری اینطوری ببینیش؟؟اما عمرا!
تازشم.اون پیرمرده به شماها نمیرسه اما شماها انشاالله میرسید!
اونوقته که چه تماشایی میشه دختروووووو

سمانه دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:08 ق.ظ

بعدم میگماااااااااااااااا..
این اجی ارشدو رودست زد بهماااااااااااااااااا..
این آجی ته تغاریوو کم بود.. ارشدو هم اومد روش...

ببین.تند نرونشنیدی میگن:چراغ ازبهرتاریکی نگه دار؟!
خب اگه خوب فکر کنی میبینی فرزند ارشد بود که بانوی چراغ بدستت شد هااااوگرنه اصلا این دیار و اون دیار راهت میفتاد هرگز؟؟

alnilam دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:23 ق.ظ

آخ جون آپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپ

ندید بدید نیستی که!!یه عمر با آپ بزرگت کرئمخب جلوی احساساتت را بگیر ته تغاری

alnilam دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:25 ق.ظ http://zanooy-orooj.persianblog.ir/

آخییییییییییی من فکر کنم تا حالا آجراشو ندیده بودم چقدر قشنگنننننننننن
واقعا...بعضیا فکر میکنن اگه هرسال برن حج خیر سرشون خیلی مسلمونن
کعبه یک سنگ نشانیست که ره گم نشود...

راستش خودمم تا این سال کاملا واضح و بی پرده کعبه را ندیده بودم که این عکسو گذاشتم
راستی.اینا که آجر نیستن!!.سنگه اما طرحش مثل چیدن اجریه.
تومحل ما دوتا همسایه هستن.همیشه اینا برا اونا پلاکارد خوش آمدگویی میزنن! سال بعد روبرویی ها خانوادگی میرن اینا هم برا تلافی پلاکاردمیزنناصلا فهمیدی چی شد؟؟؟اینا و اونا فکر کنم الان هشتمین حجی باشه که رفتن ازوقتی که من شناختمشون!

ته تغار دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:31 ق.ظ

ئه بابایی منم سرماخوردم یه بند از اول اون بارونا که اومد! انقدرم شلغمو فلفل سبز و لیمو پرتقال و بایولنول کلد خوردم تا زنده موندم! هررزو فرفرمیکنم!
انشالله زودتر خوب شید!
راستی آبجی فاطمه باشه بابا رومون کم شد شوما به خودمون میگفتی تاج سری شما آبجی ارشدووووووووووو هرچند یه ذره دلم میخواد بکشمت بخاطر بعضی کارات!
تا بعد
یاعلی

خب منم ازاینا که گفتی خوردم.جز فلفل و اون؛بایولنول کلد
ژخب فارسی شو بگی چی میشه مگه؟؟؟اقلا اعراب گذاری میکردی یا فینگلیشی مینوشتی تا یه وقت سوتی ندم تو تلفظش!
منظورت نکنه قرص سرماخوردگیه؟!!
خب همیشه شعبان یه بارم رمضان.!.حالا یه بار فاطمه خانوم اومده اول چکارش داری؟؟!.هیچم کاری نکرده که سزاور کشتن باشه.البته منظورم تازگی هاست
ممنون اومدی.خوش باشی.یاعلی مدد

فاطمه دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:35 ق.ظ

سلام...

وای من اول شدم؟؟؟؟این همه خوشبختی محاله محاله!

خدایش حرصشون دراومد!

بابایی من عصر میرم دیگه گفتم شاید به اپتون نرسم بخواین سه چهارروز دیگه بنویسیدبحرحال از پارتیتون ممنون

اره بابااا.باورت بشه
حرص نداره که.خب من قبلا گفته بودم قرعه کشی میکنم تا دیگه حقی ضایع نشه
به هرحال!.ممنون بابت شب بیداری بخاطر کامنت اول

فاطمه دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:57 ق.ظ

بابایی یه روز دیگه هم هست که کعبه رو شستشو میدن اونم ماه شعبانه!اونم با گلاب قمصر کاشان شستشوش میده!

یه مراسم قشنگی داره یه کلید دار داره کعبه خیلی مسن ه با چه ابهتی میارنش که نگو از بس پیره یه ساعت با کلید ور میره تا درشو بازبکنه!


یکی از علائم ظهورمولامونه هم اینه که پرده ی خانه ی خدارو میدزدن!!!البته بر اساس یه روایته نمیدونم راسته یا نه!

وبیشترین جاهای خرید رو ایرانیان پرمیکنند وتازشم بابایی یه جای کارهم تاسف انگیزه اونم اینه که ایرانیان وقتی اذان میده بازم تو بازارمشغول خریدن واین واقعا یه حرکت خیلی زننده س برای ماهایی که ادعای مسلمانی داریم!

اونم واسه جنسهایی که واقعا از بنجل هم بدترن یا تقلبین!!!

کامنت یه خطی ندادم اندازه شو گرفتم یه نیم متری میشه!!

دعا میکنم حالتون بهتربشه البته استراحت بکنید...

درپناه حق زنده باشید وسلامت

اره خب. اما تعویض پرده حرم فقط همین یکباره در سال.مگه نه؟؟شستشو را اما نمیدونم.بالاخره فرزند ارشدمون حاجیه خانومه و مشرف شده قبلا و بهتر میدونه اینا را و از نزدیک لمس کرده نامسلمانی ایرانی ها را
انشاالله اگر لایق بودیم قسمت ماهم بشه!
ممنون.اما من منظورم متری نبود.همینی بودکه هنوزم شما سه نفر رعایت نمیکنیدهرگززززهمینکه حرفهاتون را باید تودوسه کامنت بنویسیدالبته مقصر بلاگفا و پرشینه که بخاطرمحدودیت کلامی عادتتون شده نصفه حرف زدن.اما واقعا ممنون ازحضورت
شماهم انشاالله همیشه سلامت باشی.تابعد

فاطمه دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:59 ق.ظ

یادم رفت بگم سمانه جون یه عمره شما اولید تازگیا ته تغاریه اشغال فرمودن چی میشه من اول بشم!

چشاتون دربیاد

اصلا خودتو ناراحت نکن.الان میرم کامنت دیشبش را جواب میدم تا متوجه بشه که لب بود که دندون اومد!.دخترووو یادش رفته کی دستش را گرفت اورد اینجا

باران دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:00 ق.ظ

سلام

اطلاعات بسیار مفید و ارزشمندی بود قاصدک...متشکرم
ای کاش به هر چیزی که دلمون میخواد برسیم اول خدا بهمون معرفتش رو عنایت کنه بعدخود خواسته مان رو...
ای کاش زائرین کعبه ی امال و ارزوها با معرفت و شناخت راهی سرزمین وحی شده باشند و به جای چمدانهای چند طبقه ی سوغاتی ...! با کوله باری از معنویت به وطن هاشون بر گردند ...

باشی تا همیشه

اختیار دارید.خبرها که تکراری بود.فقط جهت یادآوری عرض شد.
انشاالله که مقصود ما ازکعبه رفتن چیز دیگه ای فراتر از سوغاتی و اضافه
شدن پیشوند؛حاجی؛ به اول اسممون باشه!!
ممنون.اما کجا باشم تا همیشه؟؟؟باشه.پس شما هم مانا باشی تا همیشه

شــــــهریار دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:05 ق.ظ http://shar00.blogfa.com

ســـــلام حاجی گلم :[گل]

به راستی کدام بهتر است!!!!!!!!!!!؟[تعجب]

منتظرم؟[لبخند]

لازم به ذکره برای دوستان که من حاجی نیستم! آقاشهریار لطف دارند فقط!!.(این پست لازم بود بگم.حاجی نیستم )
منتظری؟؟.منم بودم کهاما بی خیال.!.آقاشهریار همیشه کارخودشو میکنه.!.چشممم.خدمت میرسم.یاعلی مدد

کوثر دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:28 ب.ظ

سلام عموی بزرگوارم
خوبین؟
انشالله حالتون بهتر باشه
نمیدونم چرا کامنت دوروز پیشم وتو پست قبلی تایید نکردین

البته هر جور شما صلاح بدونین
امروز مراسم نصب پرده ی جدید ومستقیم از تلویزیون تماشا کردم
خوش به سعادتشون
انشالله خدا قسمت همه بکنه.دست آخر یه نگاهی هم به من حقیر داشته باشه که سخت آرزومند دیدارشم
هر چند اون همیشه در دل وقلبمون حضور داره ولی خیلی دوست دارم بقیع واز نزدیک ببینم.کنار بارگاه ملکوتی پیامبر خاتمش زانو بزنم وتموم غربت دنیاییم وگریه کنم
کاش لایق باشم وعمرم مهلت این دیدار وبده
کاش لایق باشم تا بتونم عظمت وشکوه کعبه رو از نزدیک لمس کنم
خوش به حال اونایی که برای دعای عرفه تو صحرای عرفات تا فردا لحظه ها رو میشمرند
لمس کردن خاک داغ وتب دار عرفات!!! چه حسی داره اونجا باشی واز تموم گناهانت پاک پاک بشی
بازم میگم خوش بحالشون
کاش ما ایرانیها یاد میگرفتیم تو سفرهای زیارتی بیشتر به عبادتمون برسیم.وقت برای خرید کردن زیاده.اونم از نوع چینی!!!
خداکنه زودتر بهبود پیدا کنین
فردا موقع خوندن دعای عرفه من حقیر ودر نظر داشته باشین
التماس دعا
دست حق پشت وپناهتون

ممنون..شما خوبی؟؟.
باورکنید کامنتی نیومده وگرنه تایید میشد خب
آرزو میکنم انشاالله بزودی به تموم ارزوهای معنویت برسی و مارا نیز ازدعای خیرمحروم نسازی.
عرفه هم.والله هنوز خبر ندارم هیئت داریم یانه؟!.اما چشم.اگرلایق باشم دعاگوبوده و هستم.
زنده باشی و سلامت.تابعد.یاعلی مدد

پرستو دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:48 ب.ظ http://www.sekanjabin1.blogfa.com

سلام قاصدک عزیز
اول از همه امیدوارم که هر چه زودتر حالتون خوب بشه و حال و حوصله ی آپ کردن داشته باشید!
شما که سرما خورده بودین، این قدر زحمت کشیدین، وای به روزی که سرحال باشین .

اما دوباره شما یه چیزی نوشتین که منم براش حرف زیاد دارم .
حاجی ! تقبل الله!!!!

چند سال قبل، این فیض نصیبم شد که به همراه مادر، برای سفر حج عمره به جای پدر مرحومم که متاسفانه ثبت نام کرد و اجل مهلتش نداد، به مکه برم .
نمی تونم از حال و هوای اون جا بگم . فقط می گم که یه جورایی خاص بود .
انگار داشتم پرواز می کردم . یه جور دیگه بودم . نمی تونم حالاتم رو وصف کنم . فقط می گم که خیلی خوب بود و انشالله که خدا نصیب همه ی آرزومندان کنه .

وقتی برای لحظه ی اول چشمم به خانه ی خدا افتاد، بی اختیار اشک می ریختم . دست خودم نبود، انگار یکی بهم می گفت که : بهتر از این جا، جایی سراغ داری ؟
بار اول ، طواف و احرام حالیم نشد .
وقتی برای بار دوم، به جای پدر مرحومم ، طواف کردم و نائب الزیاره شدم، یه حس دیگه ای داشتم .
در صفا و مروه، انگار هاجر رو می دیدم که به دنبال آب بود .
انگار مظلومیت اسماعیل( ع ) رو درک می کردم .
انگار می دیدم که ابراهیم ( ع ) در حال ساخت خانه ای است و سنگ روی سنگ میزاره.
انگار می دیدم .
نماز که می خوندم، زیر ناودون طلا، انگار حاجاتم رو برآورده شده می دیدم ، شاید هم برآورده شده و من نمی فهمم، ولی ......

این ها رو گفتم تا بدونین که چه حس و حال خوبیه، اما
در همین زمان بودند کسانی که برای رفتن به جده و خرید اجناس لوکس، اعصاب ما رو خورد کرده بودن!
کسانی بودند که در حین طواف غیبت می کردند!!
کسانی بودند که وقت نماز در بازارها می گشتند !!!!!
خودم جانماز آب نمی کشم! چند باری نتونستم برم تو خود مسجد النبی نماز بخونم، اما با مادرم و دوستانمون، بین الحرمین نمازمون رو خوندیم. حتی بیرون در مسجد نمازمون رو خوندیم . ( خلوت بود و جای نماز داشت ) چون اگر می خواستیم تا در اصلی ورودی خانم ها بریم، وقت می گذشت .
اما نمازمون رو همون جا، اول وقت می خوندیم .

وقتی در حال برگشت بودیم، چشمم که به اثاثیه ی همسفرانم افتاد، متعجب شدم!!!!!!!!
باورتون نمیشه که شاید هر کدوم به اندازه ی 6 نفر خرید کرده بودن تا بیارن ایران و بفروشن!
فکر کنین! به کجا رسیدیم که حتی سفر حجمون هم با تجارت همراه شده !!!!!!!

اینا دردهایی بود که هنوز هم از یادآوریشون، غصه ام میشه.

یادمه که یه شب جمعه، دعای کمیل رو تو مسجدالحرام، طبقه ی دوم خوندیم. بعد رفتیم پای پنجره و به خانه ی خدا نظر انداختیم .
اون لحظه تموم فکرم این بود که چطور و چرا من این جا هستم و این خشت و سنگ و گل، چطور تونسته این همه مشتاق عاشق رو به دور خودش جمع کنه . که اون خشت بی تاثیر بود، عشق به خدا ، شورانگیز بود .
یادمه به سعادت اون خاک حسو.دیم می شد و تازه معنای حرف مادرم رو، وقتی کسی به زیارت خانه ی خدا می رفت ، می فهمیدم :
" کاشکی غبار روی کفشت بودم، ولی اون جا بودم "

هنگام برگشت ، احساس می کردم که گاهی چه قدر از غبار هم کمتریم!!!

قبل از رفتن، برخلاف خیلی ها، اعلام کردیم که کسی حق نداره پرده ای به در و دیوار بکوبه!
و فقط یه پرده روی دیوار بود ، از طرف خانواده که بعد از 3 روز به دستور مادرم برداشته شد!
گوسفند قربانی شده رو یکراست بردیم خانه ی سالمندان و هزینه ی ولیمه رو هم به پرورشگاه سپردیم.

درسته که خیلی حرفا پشت سرمون زده شد، اما وجدان کل خانواده راحت بود .

امیدوارم که خدا نصیبتون کنه و انشالله که سال بعد، همین موقع، مکه تشریف داشته باشید .
من رو در این روزها، از دعای خیرتون بی نصیب نزارین .

پرستوی عزیز.واقعا ممنون از لطف تون و دقت نظر همراه با قابل دونستن جهت حرفهای ناگفته!
خدارحمت کنه ابوی گرامی را.حتم دارم که اون لحظه های ناب همراهتون بوده..خوشحالم که لااقل شما حج را مکانی برای تجارت ندونستید!.یه سالی یک رندی درهنگام بازگشت از سفر مکه روی یخچالی که زائری پیرمرد و البته بیسواد! دورادور کارتنش نوشته بود:
مقصود من ازکعبه و بتخانه تویی تو.
مقصود تویی کعبه و بتخانه بهانه ستحقیقت داره هااا
حج قسمتمون نشده اما باورکنید دوسال پیش که روزی مون زیارت کربلا و نجف شد قبلش به تموم آشنایان گفتیم کسی پلاکارد نیاره اما
دربازگشت مواجه شدیم با سه تا پلاکارد از بستگان(خدارحمت کنه جمیع اموات را.برادرم و دایی ام نصب کرده بودند)اما باور کنید از ساعتی که رسیدیم خونه تا برداشتن پلاکاردها چیزی حدود دوساعت بیشتر نگذشت!.البته بیشتر همسرم مخالف بود و میگفت شاید یه رهگذری ببینه و دلش هوای کربلا بکنه! که من گفتم مگه اینم ویار داره که مشغول الذمه ش بشیم؟!!
به هرحال.منظور این بودکه منم موافق با این خوش آمدگویی ها نیستم.باورکنید سوغات هم برای تموم آشنایان یک تربت و مهر نمازکوچک وتسبیح اوردم.!
انشاالله که قبول باشه هم حج تون و هم نذر و قربانی کردن گوسفند.
لایق باشم چشمممم.اما خودم بیشتر محتاج دعای خیرتون هستم هاا
حاج خانوم! تقبل الله

ته تغار سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:26 ق.ظ http://zanooy-orooj.persianblog.ir/


وایییییییییییی خیلی باحال بود!
این شکلکه دیروز واسه من وا نشده بود الان دیدمشششششششش
این پیرزنه خیلی باحالههههههههه
راستی سلام خوبید!؟

بله بابایی برمنکرش لعنت که شمامارو با آپ بزرگ کردید اونم چه آپایی یکی از یکی بهتر!(( خوبه خودتونم اعتراف کردید ما با باد هوا بزرگ شدیم!!))
الفرااااااااااار

اون شکلکه پیرزنه؟؟؟؟خب اونوقت میگم وقعی نمینهی نگو نه می نهم خیلی
اما در مورد بزرگ کردنت
امان از دست تو..من گفتم با باد هوا بزرگ شدی؟؟

ته تغار سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:30 ق.ظ

بابایییییی بزارید اینارو بگم بعدش الفراررررررررر
یعتنی وقتی اینا میومدن اونام پارچه میزدن واسه خودشون؟ بعد وقتی اونا میومدن اونا پارچه یمزدن واسه خودشون؟! بعد یه سال اینا میرفتن یه سال اونا بعد اینا با اونا..؟!
ئه بابایی خوب بایولنول کلد دیگه اسم فارسی نداره اسمش همینه مثه مثلا اینکه من بگم شما فارسی بروفن رو بگو چی میشه!!! خوب اسمش همینه بایولنول کلد مثه نوشتنش خونده میشه یه قرص سرمارخوردگیه قویه که خاب اورم نی خیلی خوبه
چرا خیلیم آبجی خانم یه کراارای بد بد کرده!
باشه بابا ما که چیزی نگفتیم اوشون همیشه اوللللللل

نخیرررر..اینا واسه اونا تابلوی خوش آمد میذاشتن.بعد اینا میرفتن مکه اونا تلافی میکردند.همینطور دور تسلسل ادامه داره هنوزززز
درمورد اون قرص هم.خب گفتم فینگلیشی شو مینوشتی.افتاد؟؟

اهان..وب دختروووو یه چیزی نوشته بودی خب ادب از که آموختی؟؟از قاصدک؟؟؟
عید سعید قربان بر همگی مبارککککککککککککککککککککککککک

ته تغار سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:37 ق.ظ

وای آره آبجی خیلی حرصمون گرفته البته اگه تو بخوای!!
بابای خوب خیلی ضد حاله ادم یه کامنت طولانی بده هیچ ربطیم به پرشین بدبخت نداره دهنشو مسواک کردید!
درضمن من کی نوشتم سلام بوآآآآآآآآآ و رفتم؟ نمیدونم شاید بقیش نیومده خوب؟ هان؟!
راستییییییییییی امروز خیلی دعا کنید نوشتم توی وبلاگ خودمم که دعای سیدها بله اما نه کسی مثل من...من خودم در سطح بوند اسلیگا و فراتر نیازمند دعای شمام.
عیدتون هم مبارک .
یاعلی

کوثر سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:07 ق.ظ

سلام عموی بزرگوارم
خوشحالم که حالتون بهتره
منم بد نیستم.ممنون از احوالپرسیتون
نمیدونم چطور کامنتم نرسیده ولی ارسال شد!!!
بهر حال بگذریم
مهم نیست
مهم بودن وموندن وبیادهم بودنه
اومدم تا پیشاپیش عید پر فضیلت وبزرگ قربان وبهتون تبریک بگم
عید سراسر بندگی وخلوص.انشالله همه بتونیم در اطاعت از پروردگارمون ابراهیم گونه قدم برداریم
آمین
به حی لا یموت میسپارمتون
مواظب خودتون باشین

اختیار داری..ممنون.ای بدک نیستم.اما خوبم نیستم هااا
ببخشید که نمیشه مستقیم خدمت برسم(چون آدرس ندارید)
منم عید بزرگ قربان را به شما و تمامی دوستان تبریک میگم
خوش باشی و سلامت.تا بعد.یاعلی مدد

پرستو سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:36 ب.ظ http://www.sekanjabin1.blogfa.com

سلام قاصدک عزیز

آنگاه که ابراهیم، اسماعیل را به قربانگاه عشق برد

این ذات اقدس الهی بود که جلوه گر شد.

این عشق آموختنی است

عید سعید قربان مبارک . . .

ممنون پرستوی گرامی
امید که این عید برشما و خانواده عزیزتونم مبارک باشه
سلامت باشید و برقرار.یاعلی مدد

فاطمه ۱ سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:12 ب.ظ http://ghasedakekhial.blogfa.com

سلااااااااام

تبریک تبریـــــــــــــــــــــــک

عید سعید قربان رو بهتون تبریک میگم


همچنان سلامـــــــــــت باشین ... یا علی مدد

سمانه سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:17 ب.ظ

سلام به عمو قاصدک عزیز
عید قربان عید عبادت و بندگی و عید اطاعت از قادر یکتا بر همه دوستان عزیز، و شماخانواده عزیزتون تبریک عرض می کنم

جوابیه به دوستان:
شرمنده..نمیتونم خدمت دوستان برسم.
امر خیری تو راهه.نمیشه گفت خب
پس بعدا میام سراغ همگی
زنده باشید و سلامت.تابعد.یاعلی مدد

مهتاب چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:39 ق.ظ http://parande-man.blogsky.com

سلام قاصدک مهربان

مدتی به نت نیامدم و امشب تصمیم گرفتم که بمناسبت عید قربان آپ کنم و بیایم مطلب شما را هم بخوانم.

پرده ی خانه ی خدا بسیار زیبا و باشکوه است.وقتی نسیم میوزد و موجی در پرده می افتد که بسیار دلنواز و چشم نواز است.

مرا یاد خاطرات زیبایی انداختید و امیدوارم چشمان تمام مشتاقان روزی به جمال کعبه روشن شود.

آمار جالبی منتشر کردید.هم از نظر تعدد سفرها و هم از نظر خرید اقلام چینی

امیدوارم زودتر حالتان خوب بشود و با حوصله بشوید

عید قربان بر شما و تمامی دوستان و اقوام مجازی مبارک باشد

مهتاب چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:41 ق.ظ http://parande-man.blogsky.com/

دوباره سلام و نیمه شبتان بخیر

آپم و منتظر حضور سبزتان

شمس چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:54 ق.ظ http://mushtagh.blogfa.com

سلام
عیدتان مبارک
اطلاعات جالبی بود راجب پرده
متشکرم
خداوند به ظاهر نمی نگرد بلکه به باطن
الهی قلبهایمان را تطهیر کن
آمین

ته تغاری پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:59 ق.ظ

سلام!
عید شما باز هم مبارک
هرچند شما امر فرمودید که اونه پیره مرده ولی به نظر من هنوزم پیره زنی بیش نیست اما اگه شما میخواید اوکی پیرمرده!
بابا خان شما نوشته بودید من شمارو با آپ بزرگ کردم دیگه!
بعدشم اون دخترووووووووووو شرو کرد حقشه چش سفید مگه وبلاگ من کلاس آشپزیه خانومه؟! حقه حقشه
درضمن اسم قرصه اینه BIOLENOL COLD افتاااااااااااااد؟<؟

ته تغاری که باید دکتر میشد!! پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:04 ق.ظ

بایولنول کلد:

هر قرص زرد حاوی استامینوفن, فنیل افرین هیدروکلراید , دکسترومترفان و قرص های آبی

علاوه بر موارد فوق دارای آنتی هیستامین نیز هستند.

مقدار مصرف معمول دارو برای بزرگسالان 2 عدد قرص هر 6 ساعت که در روز باید از قرص های زرد

و شب باید از قرص های آبی استفاده کرد.

نکته:

1)مصرف دارو همزمان با منوآمین اکسیدازها (MAOI) یا دوهفته زودتر از قطع مصرف آنها ممنوع است.

بقیه موارد مشابه داروی بالا می باشد.
*****


محمد مهدی پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:35 ب.ظ http://sobhe14.blogfa.com/

سلام
حرفای شما درست اما نمی دونم چه سری تو کاره که ادم از این سفر و زیارت سیر نمیشه
ما که هر چی بریم حریص تر می شیم.
بخور و جوشونده یادتون نره برا سرماخوردگی

قاصدک جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:35 ق.ظ http://m-ghasedak.blogfa.com

سلام قاصدک عزیزم.خوبی؟
انگاری سرت خیلی شولوخ شوده ها!
ایشالا خدا قسمت خودت کنی بری اونجا و از جانب ما نایب الزیاره باشی
عزیز ، یه ایمیل برات فرستادم.به دستت رسیده؟ اگه نرسیده بگو تا دوباره واست بفرستم.

اومدم خبرت کنم و بگم قسمت جدید شاهنامه رو گذاشتم تو وبلاگم.
از این به بعد یک روز در میون شاهنامه خوانیمون آپدیت می شه.
دیر بجنبی جا می مونی ها!!!
منتظرتم...
شاد باشی
بای

سمانه جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:50 ب.ظ

سلام به عموقاصدک عزیز..
آدینه تون بخیر..
ای بابا حالا این ته تغاریووو خاست یه کلاسی بذاره برا قرص.. بهش گیر ندید گناه داره بچه ست تو ذهن خورده میشه..
ایشششششششششششششش
گرچه میدونم .. هیچ وقت این کامنتورو نمیبینم..
آخه من همیشه فیلترم
یه دونه شکلکم بیشتر نداره هااا(خب شما خوشتون نمیاد)

قاصدک جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:18 ب.ظ http://m-ghasedak.blogfa.com

سلام به قاصدک عزیزم.
مرسی که اومدی و یه منوّر انداختی تو وبلاگ سوت و کور ما!
عزیزم یه ایمیل دیگه برات فرستادم!
ببین این دفه دیگه اشتباهی نشده باشه!
شاد و سلامت باشی
بای

ممنون از لطفت.برم ایمیلمو چک کنم
خوش باشی و سلامت.

فاطمه یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:03 ق.ظ

سلام بابایی کجایین؟کم پیداشدیدهی داشتم فکر میکردم چرا اقاجئن نیستش!!!تا امروز فهمیدم سرتون شلوغه دیگه!امضام نگرفتیم ازتون چون دارید معروف میشین

شایعه سازی نکن.من همینجام
فقط حالم خوش نیست کمی تا قسمتی
اما دوروز پیش که بهت کامنت دادم

سمانه یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:32 ب.ظ

سلام عموییییییییییییییی کم پیدا..
منم همونا که آجی ارشدو گفت
رفتی از اون دور دورا دستی تکون بدنیاااااااااااا

قاصدک یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:54 ب.ظ http://m-ghasedak.blogfa.com

سلام قاصدک عزیزم
مرسی که اومدی و بهم سر زدی
نگفتی ایمیلت درست اومده بود یا...
منتظرما...
شاد باشی
بای

مهدی(چند لحظه لطفا) یکشنبه 30 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:35 ب.ظ http://1mp.blogfa.com

سلام آپم
معیار انتخاب چهره ماندگار در مملکت آقا!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:19 ق.ظ

سلام

مطالبت رو ازهمون موقع که آژ نمدین خوندم اما متاسفانه فرصتی برای نوشتن نبود.

پیشاپیش عید غدیر رو به شما وخانواده محترم تبریک میگم

یاس سپید سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:22 ق.ظ http://bahare3abz.blogfa.com

ببخشید کامنت بدون آسم فرستادم

سعید سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:08 ب.ظ http://www.osra.blogfa.com

سلام…،وبت خیلی جالبه،اگه مایل به تبادل لینک هستید ما رو به اسمه (رپ گیلکی) لینک کنید و به ما بگید شمارو به چه اسمی بلینکیم.ممنون

خودم میدونم جالبمممممممممممممم
نلینکی منو هااااااااااااااااا

مهتاب سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:20 ب.ظ

سلام قاصدک نا پیدا

فقط برای احوالپرسی آمدم

یه امضا بمن می دهید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

منتظر جواب کامنتم هستم

چون با اینترنت اکسپلولر آمدم ، موزیک وبت برام پخش میشود و حرف دل من است

سمانه سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:46 ب.ظ

سنگ صبور وبتون مبارک عمویی

سلام به همگی
دوستان بلاگفایی.شرمنده.وبلاگهاتون باز نمیشه
درضمنشم.سیستمم خراب بود بازم که نیومدم دوروزه نت
بعدا خدمت میرسم..تاهمین الان داشتم با وبلاگهای بلاگفا ورمیرفتماما نشدتابعد

مهتاب سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:39 ب.ظ http://parande-man.blogsky.com/

سلام قاصدک سبکبال

بمناسبت سالگرد تولد زنده یاد دکتر شریعتی به روزم

منتظر حضور سبزتان

سمانه سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ب.ظ

حاجیا برگشتنااااااااااااااااااااااااااااااااااا

نمیخاین پست جدید بذاریییییییییییییییییییییییید؟؟؟!!!

دوست سبز چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:03 ق.ظ

<< درخواست رئیس دانشگاه صنعتی شریف از سازمان ملل برای جلوگیری از

تخریب ٣٠٠٠ مسجد در هند ! >>

. با توجه به اینکه دهها مشکل ریز و درشت دانشگاه صنعتی شریف از جمله بودجه ی

تحقیقاتی و مسکن دانشجویان و کتابهای درسی و کمک هزینه های تحصیلی آنان حل

شده است " تقاضای رئیس این دانشگاه از سازمان ملل برای جلوگیری از تخریب ٣٠٠٠

مسجد در هند اقدامی بسیار مهم و حیاتی محسوب می شود

. آخرین خبر تائید نشده حاکی است که رئیس پلی تکنیک تهران نیز از سازمان وحدت

آفریقا درخواست کرده است به مساله ی کشمیر رسیدگی کند و در همین راستا رئیس

مجتمع فولاد اهواز هم از شورای امنیت خواستار سرنگونی رژیم حاکم بر افغانستان شده

است !! << نویسنده : بطلمیوس ! >>

کوثر چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:57 ق.ظ

سلام عموجان.خوبین؟بهترین؟
اومدم تا پیشاپیش عید غدیر وبه شما وتمام دوستان اینجا تبریک بگم
امید که لیاقت شیعه بودن وشیعه ی واقعی بودن رو داشته باشیم
در پناه خالق علی باشین
یاحق

آّبجی مریم چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:52 ق.ظ http://khasteazzamone.blogfa.com

سلام قاصدک مهربان خوبی؟
ببخش که دیر اومدم
با اینکه دیر شده و نفر آخر هم هستم عید سعید قربان رو به شما و خانواده محترمت تبریک می گویم
و پیشاپیش عید غدیر خم رو تبریک می گم
امیدوارم سرماخوردگیت خوب شده باشه

دوست سبز چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:41 ب.ظ

جناب حسین هدایتی معروف به «آقای عابربانک»

حسین هدایتی؛ مسئول باشگاه استیل آذین جناب حسین هدایتی معروف به «آقای عابربانک» کسی که امسال باشگاهش می خواهد مدعی اول قهرمانی لیگ امسال باشد، حالا توجه همه را به خود جلب کرده است.بهتر است کمی او را بیشتر و بهتر بشناسید.
1-مالک صنایع استیل آذین
2-مالک کارخانه های فولاد سازی و ورق
3-دارنده ی بزرگترین شرکت پرورش میگوی ایران
4-برج ساز در دبی و دارای ملک و املاک در کشورهای حاشیه خلیج فارس
5-مالک زمین های کشاورزی بسیار
6-سهامدار بازار مبل ایران
7-رییس شرکتهای تجاری در ایران و خاور میانه
8-یکی از مهمترین سهامداران بانک خصوصی تات
9-سرمایه گذار هتل 23 طبقه سیروس هتل 520 ملیون دلاری جزیره زیبای کیش
10-صاحب دهها کارخانه بزرگ در آسیا و خاورمیانه 11- در یکی از حسابهایش در ایران بیش از 110 میلیارد تومان پول دارد و بیش از 500 میلیارد تومان هم در بانکهای دبی پس انداز کرده است.
12- مالک شرکت خاور آذین
13- شرکت فجر گالوانیزه سپاهان کاشان را به مبلغ92 میلیارد تومان خریداری کرده است
حالا فهمیدید که کمک 5 میلیاردی هدایتی به پرسپولیس مانند این است که شما به نزدیکترین دوستتان یا به کسی که دوستش دارید 50 هزار تومان دستی تقدیم کنید!!! آیامی دانید اولین شغلش چه بوده؟!!! مسئول پرسنلی سپاه ناحیه 10 تهران، عضو ناحیه مقاومت مالک اشتر و در جبهه نیز در لشگر 27 محمد رسول الله خدمت کرده است.
منبع : هفته نامه چلچراغ (که سه روز پیش توقیف شد) /شنبه 31 شهریور 88/ شماره 353/ صفحه 48

دوست سبز چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:58 ب.ظ

بهداد: نگرانی دولت احمدی نژاد از تبدیل شعار «رای من کو؟» به شعار «نان من کو؟»

مهمترین کسانی که از اجرای این طرح نفع خواهند برد، نه مردم بلکه بنیادها و دیگر واحدهای بسیار بزرگ اقنصادی مانند سپاه پاسداران خواهند بود. همان هایی که در طول ۳۰ سال گذشته از راه رانت خواری ثروتمند شدند و حالا می خواهند ثروتمندشدن خود را از راه بازار به سرانجام برسانند.در واقع همان هایی منتفع خواهند شد که قبلا منتفع بودند و همان هایی متضرر خواهند شد که قبلا هم متضرر بودند.

دوست سبز چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:00 ب.ظ

محاصره مجدد خانه مهدی کروبی


جرس: نیروهای امنیتی طی هفته گذشته و نیز به صورت مجدد از امروز با استقرار در مقابل منزل مهدی کروبی، از ورود افراد به منزل وی جلوگیری بعمل آوردند.

به گزارش خبرنگار سحام نیوز، ماموران امنیتی همانند عید فطر؛ از روز عید قربان تا صبح روز گذشته و نیز از امروز به طور مجدد از ملاقات دوستان و آشنایان با کروبی جهت دید و بازدید اعیاد اسلامی، جلوگیری کردند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که طی چند ماه اخیر این نیروها با استقرار در مقابل منزل مهدی کروبی با برخی ملاقات کنندگان و میهمان وی ازجمله خانواده های سرداران شهید باکری و همت درگیری هایی را داشته اند و نیز از ورود برخی چهره های سرشناس مذهبی همچون آیت الله بیات زنجانی جلوگیری بعمل آورده اند.

دوست سبز چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:02 ب.ظ

درگیری دولت و مجلس - میخ‌های آخر به تابوت مجلس

اعضای مجلس شواری اسلامی نامه‌ای از سیاه تخلفات احمدی‌نژاد وشتند. شاید این کار در نوع خود، بعد از این همه تحقیر مجلس، گامی محکم باشد، اما بیاید یک مقدار بیشتر تامل کنیم. مجلس قوانینی را تصویب می‌کند و رئیس دولت از اجرای آن سر می‌زند. ظاهرا مجلس هم آنچنان توانی ندارد که پشتوانه قانونی باشد که تصویب کرده است. بعد از افزایش شکاف احمدی‌نژاد و آیت‌الله خامنه‌ای، اختلاف اهمیت پیدا می‌کند. کارگروهی تشکیل می شود برای حل اختلاف.

از این مسئله به راحتی نگذرید. موضوع اختلاف در این است که احمدی نژاد به هر دلیلی بعضی از قوانین را درست نمی‌داند. کارگروه می‌خواهد چه کار کند؟ مثلا بگوید در کدام یک از موارد احمدی‌نژاد حق داشته است قانون مصوب مجلس را اجرا نکند؟ عمق فاجمعه به نظرم مشخص است. فاجعه بزرگ‌تر اینکه بدون اینکه قانون اساسی یا آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی اصلاح شود، کمیته‌ای که برای رفع اختلاف تشکیل شده است، پیشنهادهایی را به مقام رهبری می‌دهد. در این سطح تخریب نهاد پارلمان، اهمیت محتوای پیشنهادها در درجه چندم اهمیت است.

اما فاجعه‌آمیزتر کجاست؟ اعضای مجلس وقتی می‌خواهد به این موضوع اعتراض کنند به آقای جنتی، دبیر شورای نگهبان، نامه می‌نویسند و سیاه تخلفات از قانون اساسی احمدی‌نژاد را می شمرند. مکانیزم نظارت مجلس از رئیس دولت چیست؟ طرح سوال یا استیضاح؟ نمی‌دانم چطور بگویم وقتی اعضای پارلمان برای اعتراض به تخلفات رئیس دولت، به جای تذکر، طرح سوال یا استیضاح به دبیر شورای نگهبان نامه می‌نویسند میخ‌های آخر را به تابوت نهاد پارلمان در کشور می‌کوبند!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد