دیار ِقاصدک
دیار ِقاصدک

دیار ِقاصدک

هزار دستان!!

 

سلام بنا نداشتم به این زودی ها آپ کنماما خسته ازباشگاه اومدم خونه و گفتم 

آخرشبی بشینم پای سریال هزاردستان اثرمرحوم علی حاتمی که به تازگی از شبکه یک 

برای بارچندم! داره پخش میشه!.اما دیدم تازه سر و کلّه استاد! رحیم پور  پیدا شده.پس 

تا شروع سریال مشغول نگارش این دلنوشته شدم و بعد از پخش سریال اومدم آپ کردم

 

الحق منکه خسته نمیشم از دیدن این سریال.چون هم کلی حرف و حدیث داره که به وضوح 

میشه حتی به روزگاری که سپری میکنیم ربطش داد! هم بسیاری ازهنرمندان ِبازیگر این 

سریال از دنیا رفتند و به این طریق گاهی یادی از این عزیزان،توسط ما جماعتِ مُره کـُش ِ  

زنده پرست میشه! و از طرفی واقعاْ بقول جمشیدمشایخی: 

علی حاتمی سعدی سینمای ایران بود. 

و چه خون دلها که نخورد برای این سریال به حدی که بنا به قول عزت الله انتظامی تمامی 

شهرک سینمایی را حاتمی طراحی و حتی عملگی هم کرد و عمارتها و سنگفرشهای تهران 

قدیم را به زیبایی بنا نهاد! آنهم با حال ناخوش اواخر عمر خود که مبتلا به سرطان گشت  

و مثل شمع درحال آب شدن بود

 

عجیب که در سالگرد فوت آن مرحوم سیمای میلی! حتی در اولین سالگردش 

حاضر نشد با همسر آن مرحوم مصاحبه کرده و یا تصویری از وی نشان دهند. 

چرا که انگاری تموم ملّت ایران حتی زمان طاغوت نماز شب خون بودند و اهل 

مسجد و سجّاده جز زهرا حاتمی!!.یاد ِ نامه ای افتادم که ایرج قادری به مقامات 

ارشاد! نوشت و گفت:ما هم ازهمین مردمیم.چطور مردم ِ کاباره رو متحوّل شده 

و به طرفه العینی انقلابیون حزب اللهی شدند اما ما هنوز هم اشاعه دهندگان 

فساد وفحشا؟؟(نقل به مضمون) 

مگر همین مردم نبودند که درصف های طویل جلوی سینماهای کشور منتظر اکران 

فیلمهای آبگوشتی و بزن بهادری ِ دهه چهل و پنجاه بودند؟!پس اگر مردم دچار 

تحوّل شدند،هنرمندان برخاسته ازجامعه نیز میتوانند.!.گرچه"ما می توانیم" جملهء  

انحصاری و دهن پرکن جناحی خاص استهنر اصلی در وجود رهبری فرزانه بود 

که از جوانانی کاباره رو؛ کاوه های آهنگر ساخت تا کاخ ستمشاهی را بر سر بیدادگران 

فرو ریزند.!.اسخن در باب مرحوم حاتمی رابه این جمله ختم میکنم: زهی تاسف که 

هیچکدام از روسای سابق و حال سینما و وزارت ارشاد حاضر نشدند لااقل این شهرک را 

که امروزه اکثر فیلمهای فارسی دهه سی و چهل را در آنجا فیلمبرداری میکنند به نام 

مرحوم حاتمی نامگذاری کنند!.نمیدونم چه ربطی داره به امام محمد غزالی؟!! که بنام 

ایشون سند زدند.اوج بی سلیقگیه والله. 

ویا تالار رودکی که نمیدونم چه عیبی داشت به تالار وحدت شهره گشت؟!!!

 

اطاله کلام شد.اما گریزی هم به جناب استاد رحیم پور بزنیم 

جناح حاکم کوشش و تلاشی وافر داره تا ایشون  را بر جایگاه استادی نشانده وی را 

همردیف امثال استاد مطهری و دکتر شریعتی دانسته و امر بر خود ِاستاد هم مشتبه شده ! 

کما اینکه گه گاه به تخطئه فکری دکترشریعتی هم می پردازند.!.

پیشاپیش بخاطر نقل قول ایشون از خانومهای بازدید کننده عذر میخوام

خبر:

(عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی)حسن رحیم پورازغدی: 

با اشاره به موضوع ازدیاد جمعیت و زاد و ولد در جامعه "هم اکنون برخی خانمهامی گویند 

بچه دار نمی شویم برای اینکه هیکلمون به هم می خوره. ای مرده شور ببره هیکلت رو.!

مگه هیکلت رو می خوای ببری آخرت؟ تو این هیکل رو می خوای چه کار؟غیر از اینه که 

می خوای ببری تو قبر یا اینکه می خوای هیکلت رو ببری تو خیابون نشون بدی.؟! 

استفاده هیکلت برای شوهرته و البته شوهرت برای توئه و برای بچه آوردن!!. 

شما نباید از مسولیتت کنار بروی برای تربیت بچه.!. بعضی ها می گویند ما حوصله نداریم 

شب بیدار بشیم و به بچه رسیدگی کنیم ولی این وظیفه شماست. این دلیل نمیشه که خانم ها 

به خاطر سختی بچه نگه داشتن و خراب شدن هیکلشون ،بچه دار نشن.!!!

 

توضیحی چند:

ناسلامتی ایشون استاد دانشگاهند و این هم طرز گفتمان شونه!!

بیشترین و بزرگترین توهین ها و تهمتها را بی محابا نثار بخش اعظمی از جامعه میکنند و 

توقع هم دارند با سلام و صلوات تحویلش بگیرند.!.موضوع بچه دار شدن از اختیارات هر 

زن و مردی ست و هیچ مکتب و دین و آیینی هم حکم نکرده حتما باید بچه دار بشید وگرنه 

مرده شور هیکلتون را ببره!! 

اگر زنی به زیبایی و تناسب اندام خود اهمیت داد ، باید متهم شود که می خواهد در 

خیابان ها برای مردان جلوه گری کند؟.این نوع نگاهی ست که متاسفانه اعاظم قوم به 

عنوان نگاه دین به زن در جامعه مطرح میکنند.!.نمیدونم چرا بیشتر احکام اسلامی که 

این قبیل بزرگان! تبیین و تفسیر مینمایند با عرض معذرت از دریچه شهوانی و حیوانی ست؟ 

دین برای دردها و آلام جامعه امروزی چیزی نداره یا شماها علم و دانش تون اندکه و 

محدود به همین قدر؟!!!.متاسفم که استاد! زن و مرد را فقط کارخانه تولید مثل میپندارند! 

البته تعجّبی هم نداره.چرا که وقتی رییس دولت مردم را ترغیب میکنند به بچه دار شدن 

در ازای یک میلیون تومان! دیگه از این دست اساتید توقعی نیست که نیست!! 

 

به یزدان که، گر ما خـِرد داشتیم  کجا این سرانجام ِ بد داشتیم  

 

 زنده باشید و سلامت  تا بعد  یاعلی مدد 

نظرات 70 + ارسال نظر
قاصدک.خودم پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:54 ق.ظ

بجا مانده از هزار دستان
به نقل از استادمحمدعلی کشاورز:
(دیدن هزار دستان حق نسل جوان است)
علی نقش شعبان استخوانی را برای بازی به من پیشنهاد داد که باید بگویم دقیقاً همان چیزی بود که احتیاج داشتم و می‌خواستم. نقشی بسیار سخت با پیچیدگی‌های بسیار که جای کار فراوانی داشت. ایفای نقش شعبان برای من تجربه‌ای بس گرانبها و دوست داشتنی بود. این نقش در ساعت‌ها بحث‌ و گفت و گو بین من و علی شکل گرفت، پرداخت شد و به ثمر نشست.

حرفی در گلوی من مانده است کما اینکه بارها و بارها آن را تکرار کرده‌ام و کسی به گوش نگرفته است. تمام زحمت طراحی و ساخت دکورهای تهران قدیم در سریال «هزاردستان» بر دوش علی بود که به همراه ولی‌الله خاکدان این طرح عظیم را به ثمر رساند؛ حالا سئوال من این است که چرا نباید نام علی حاتمی را بر سر در این شهرک سینمایی داشته باشیم. مگر علی در سینمای ما کم آدمی است.

یکی از ویژگی‌های بارز «هزاردستان» حضور و نقش آفرینی بهترین‌های هر رشته و فن در آن است. به این نام‌ها نگاه کنید؛ عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، علی نصیریان، داود رشیدی، مهرداد فخیمی، مازیار پرتو، مرتضی حنانه، ولی‌الله خاکدان و ... «هزاردستان» گلچینی از درجه یک‌ها بود که با رهبری علی حاتمی هر یک آخرین درجه از توان هنری خود را در این مجموعه به نمایش گذاشتند.

علی حتی برای نقش‌های سه و چهار هم از بازیگران و فعالان عرصه نمایش‌های روحوضی و سیاه‌بازی استفاده کرد که حاصل کار بسیار خوب و قابل قبول از آب درآمد. این بچه‌ها آن زمان بیکار بودند و حاتمی با این عمل علاوه بر اینکه روحیه‌ای مضاعف به آن‌ها تزریق کرد، هنر و استعدادشان را برای هرچه بهتر شدن «هزاردستان» به کار گرفت.

این روزها «هزاردستان» بار دیگر به روی آنتن رفته است
به سیاست‌های دوستانی که تصمیم به پخش مجدد «هزاردستان» گرفته‌اند کاری ندارم اما سوالی از آن‌ها می‌پرسم
آیا شأن مجموعه‌ای به این عظمت پخش در ساعات اولیه بامداد است!؟ هزار دستانی که ساعت 10:30 صبح و دو بامداد به روی آنتن می‌رود را چه کسانی باید ببینند؟ البته هستند کسانی که حتی تا حوالی بامداد هم برای دیدن این مجموعه چشم بر هم نمی‌گذارند، اما این چیزی از مسئولیت کسانی که چنین برنامه‌ریزی عجیبی انجام داده‌اند کم نمی‌کند.

شک ندارم اگر همین امروز ساعت مناسبی را به پخش «هزاردستان» اختصاص دهند همه سریال‌های روی آنتن را تحت شعاع خود قرار می‌دهد. سال‌های سال از پخش اول این مجموعه می‌گذرد اما هنوز که هنوزه مردم از ما ساخت و بازی در یک چنین مجموعه‌هایی را طلب می‌کنند. این نشان می‌دهد مخاطبان ما بسیار خوب و عالی می‌توانند بین کار ضعیف و کار قوی و حرفه‌ای داوری کنند.

«هزاردستان» هنوز هم دیدنی است. نسل امروز حق دارد این مجموعه را در بهترین شکل و زمان ممکن، در کنار نسلی که هنوز خاطره خوبی از این سریال دارد به تماشا بنشیند. این حق را از جوانان‌مان نگیریم
استاد..سخن از زبان ما میگویی.درود

alnilam پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:36 ق.ظ

اووووووووووووووووووووووللللللللللللللللللللللللللل(اشک شوق)
این خوشحالی رو از من نگیرید!

ای باباااااا..شرمنده نکن.
خب دختروووو نیست چند روزه اول شمایی دیگه

alnilam پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:37 ق.ظ

نمیخواد کامنت خودتون رو حذف منید بابایی شما که توی کامنت دونی خودتون حساب نیستید!

نه..اون کامنت مکمل پستمه.حذف نمیکنم..اولی دیگه
الان تو ابرها سیر داری میکنی؟؟

Alnilam پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:39 ق.ظ

درباره قسمت اول آپتون حرفی ندارم خوب چونکه هیچوقت نشستم پای هزار دسان! خوب هرکی یه سلیقه اید اره من برعکس خوشم نمیاد از اینجور فیلما البته جهدهای جناب حاتمی هم مطمئنا انقدر زیاد و قابل تقدیرن که چون منی را توان تقدیر نیست!

من نمیدونم این چه اخلاقیه شما سه تا دختر دارید؟!!
خب باورکنید اسکای محدودیت کلامی نداره
اینجوری زود کامنتهام پر میشه..اینم بگم ها اگه به این هوا میخواهید زود اپ کنم زهی خیال باطل هاااااااااا
هزار دستان را از من میشنوی برو سی دی کاملشو بگیر و خوب بشین از اول دقت کن متوجه میشی که هر زمان هزار دستانی هست برای گمراه کردن آزادی خواهان!.این مملکت همیشه زیرسایه هزار دستان بوده و هست.رهبران ِ در سایه!زیادی سیاسی نوشتم..بی خیال.

alnilam پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:42 ق.ظ

درباره پاراگراف اول زیر گلاتونم حرفی ندارم چون خوب اعصاب برام نمونده!! اما بعدش واسه بعدش واسه حرفای این آقای خوشحال...
چی بگم؟ واقعا که!!! در حد تیم ملی الان به من توهین شده!!!

خوشحالم که تازگی دیگه عَلَم ِ مخالفت برنمیداری علیه من
خب توهین به ته تغاری کرده دیگه

alnilam پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:44 ق.ظ

خوب آدم دوست نداره بچه دار شه به شما چه!(با اونم یعنی!) من الان خودم بچه خیلی دوست دارم اما عمرا حالا حالا بتونم بچه داری کنم! کی حوصله داره دم به دقیقه تف و چیزهای دیگشو() جمع کنه! کی میتونه دم به دقیقه اون مکان مبارکش رو بشوره؟! اییییییییییییییی نصف شب به این آقا بگید تو میای نگهش داری؟!

این آقا فقط نظریه پردازی میکنن.مسئول نگهداری بچه ها که نیستن!
فقط میگن به امت رسوالله بیافزایید!!!

alnilam پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:46 ق.ظ

البته یه مسئله ای که هست اینم هست و خیلی هم حرفش اشتباه نبوده فقط خیلی بد گفته.
الان توی مراجعهای مشاوره و روانشناسی این مسئله رو میبینیم که مثلا دقیقا خانمه بخاطر به هم نخوردن هیکلش مثلا بعد 6-7 سال با بهترین شرایط زندگی نخواسته بچه دار شسه و کارشون به دعوا رسیده! منظور اینکه این طور هست ولی طرز بیان و سوزاندن همه به پای هم...

ببین..نمیتونی بگی الان غالب خانومها همینطورند.چون بعدش سخنان بزرگان تون! را زیر سوال میبری که میگن:امت ما از امت رسول الله هم بهترند!.خب درسته که توجامعه دیده میشه این جور افراد.اما زن و مردی که ازدواج کردن و هم قسم شدند دیگه برای جلب توجه کسی نمیرند تو خیابن عشوه و جلوه نمایی کنن

alnilam پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:48 ق.ظ

درباره اینکه زنان برای عرض اندام و غیره....
خوب واقعا درصد مشگلی اینطوری هم هست واقعا توی همین سطح تهران دیگه داریم میبینیم دیگه..اما بازم نباید جمع ببندیم...ولی واقعا میگم مشگل زیادیه و حتی روانشناسا و مشاورای حتی غیردینی هم این مسئله و همه گیر شدنش رو زیاد تذکر میدن

پاسخت را بالا دادم(خب باباااا یک جا بنویس دیگه)
من میگم خانومهای متاهل کم میشه سراغ این کارها برند اگرهم بروند باور کنیم همش هم برای خودنمایی نیست.عوامل زیادی دخیله.مثلا..
چطور بگم که حجب و حیا مانع نشه؟؟؟.هیچ شنیدی که خانومی برای فراهم کردن یک وعده خوراک فرزندانش به قصاب محله بگه در ازای آشغال گوشتهات حاضرم به...؟؟!!فقر و نداری را ازیاد نبریم این مواقع..تاییدشون نمیکنم اما خب شکم گرسنه دین و ایمون نمیشناسه
مولا علی هم میگه:ازهردری فقر وارد بشه از دری دیگر ایمان خارج میگردد

alnilam پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:49 ق.ظ

تورو خدا یه وقت نگید این فکر کرده چه خبره اگه چیزی میگم و هی میگم روانشاس و فلان فقط دیده هام و الا خودم میدونم خودم هنوز نخودم!
این آبجی سمانه که نیست دلم تنگ میشه ایییییییی!
آبجی فاطمه درباره اعتیادت توی ÷ست قبلی بابایی نوشتم!
تابعد

خب مدرک گرفتی برا همچین مواقعی که بزنی تو فرق سر من دیگه الکی هم شکسته نفسی نکن.بهت نمیاد
درمورد کامنتهای اخر پست قبل:کامنتهایی که دقیقه نود ارسال بشه را دیگه زیرنویس نمیکنم.کار و زندگی دارم خب
تازشم.آتش بس دادیم دیگه
دخترووووو فکر کنم از فردا مراحم بشه!!!.

Alnilam پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:20 ق.ظ

جدیدنیا سلام یادم میره بکنم چرا!؟
سلااااااااااااااااام
بابایی یه چی یادم اومد نگفتم مربوط به حرفتون توی پست قبله ولی برای گرفتن حقم میگم اینجا:
حق مارو پس بدید...ما آزادی کلام میخوایم...شما چقدر دیکتاتورید...آزادی کلاممون رو پس بدید ما خواستار آزادی بیان و کرسیهای باز اندیشی هستیم! (صدای هم همه جمع!)
ِک عده جوگیر از ته سالن: رای مترو ÷س بدید ....
صدای پرتاب لنگه کفش...آزادسی اندیشی میخوایم یالا...بیان آزادی میخوایم یالا

اشکال نداره.ما عادت داریم.برا همینم نوشتم:سلام ازماستخب گفتم که.آزادی بیان بهتون نیومده
همین اندک آزادی هم که دادم نتونستی درست بیانش کنی! خوب بخون کامنتت را.از ذوق آزادی همشو درهم برهم نوشتی
کرسی هم چشممممم.زمستان در راه است
آزادی اندیشه..بی ساندیس نمیشه

ته تغار پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:22 ق.ظ

راستییییییییییییییی امروز 13 ابانم هستا!
ساندیس و کیک و اینا شورع کنید دیگه پدر! یه پستی چیزی!!

اتفاقا تعمدی به هزار دستان پرداختم تا کمی فسفر بسوزونیم و ربطش را به سیزده آبان بدونیم چیه
توباشگاه تا من میگم سر ساندیس بازی نکنیم.از بس خوردید..زود میگن:این داره سیاسی حرف میزنهساندیسم ازمقولات سیاسی شده اخه

یاس سپید پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:58 ق.ظ http://bahare3abz.blogfa.com

سلام دوست گرامی


صبحت از هــــزار دستان باعث شد جای خالیه پدرو خیلی احساس کنم . بابام این فیلم رو خیلی دوست داشت و خیلی خوب تجزیه و تحلیل میکرد.

این سریال هزاران حکایات را بدنبال داره و حق با شماست اگه این برنامه رو مثل سریالهای دیگه TV ساعت معمول دهند اکثر ایرانیها این برنامه رو میبینند.
سالهای گذشته با وجود کاواره و بی بندوباری و............. مردانی رشید ی پرورش یافتن که در عرصه ی ستیز با دشمن ، بهترین بوده و هستند اما این دوره و جوونها چیکار میکنن و کجا چرت میزنن؟؟؟؟

تا حالا که اینچنین آموختیم : اونایی که خوب واقعی هستن در صحنه و روزگار گم می شوند چون خودنمایی در مرامشون نیست واونایی به ظاهر دیندارند بهــتر جلوه گری میکنن و ...............................

واما این آقایی که سخنرانی در مورد خانمهای محترم نمودن مثل اینکه یا مادرو خواهر ندارن ویا زن و دختر که اینقدر کوچه بازاری صحبت کردن و لقب استاد شایسته ی هر کسی نیست

به هر حال آپ زیبایی بود

پاینده و سرافراز باشید.

نمیدونم والله اما اگر پدر در قید حیات نیستن خدا رحمتشون کنه
درمورد باقی سخنانتون هم توی پست و هم کامنت اولی توضیح دادم.
ممنون از حضور و دقت نظرتون.اولین فرصت خدمت میرسم.زنده باشی.یاعلی مدد

فاطمه پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:06 ب.ظ

سلام بابایی بذار اول بخونم بعدش میام ماشا..کی بخونه اینهمه نوشته ها رو!

ممنون.برو بخون بیا..اما خب اگه عکسهاشو در نظر نگیریم.نصفه اپهای خودتم نمیشه.چون فونتهامو عمدا درشت میکنم.اما خودت آدم را عینک لازم میکنی ازبس ریز مینویسی

فاطمه پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:18 ب.ظ

من این سریالو بجز یه قسمتش چیزی ازش ندیدم!!!!!ولی شنیدم که شهرک غزالی رو استادحاتمی با چه مرارتهایی درست کرده که الان همه واسه اکران فیلمهای تاریخی ازش استفاده میکنند!یاد ونامش همیشه جاوید!

من فقط یه قسمتشو دیدم مال سریال هزاردستان باشه اونم اسمش شعبان بی مخ بود اگه اشتباه نکرده باشم!


منم الانه خواستم اینو بگم که اسمه شهرکو بنام حاتمی بزننداین کمترین حقیه که بر گردن سینما داره(البته اگه بذارند که عمرااا)

لطفش به اینه که تمومش را ببینی..درسته.همون شعبانه منظور.اما
درمورد شعبان بی مخ توکامنت بعدت توضیح میدم

فاطمه پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:19 ب.ظ

من الان کامنت بالایتونو خوندم پس درباره شعبان بی مخ اشتباه نکردم یه قسمتی از داستاناش بوده وسوسه شدم منم برم ببینمش ساعت چند پخش میشه؟اخه من اهل تلویزیون نیستم بجز فوتبال وهمین سریال خوش نشینها!

ببین.اینی که مرحوم حاتمی درست کرد ربطی به شعبون بی مخ نداشت.یه تمثیله.مثل شعبان بی مخ های متمدن امروزی که دیگه قمه و قداره نمیبنده.شوکر و اسپری دارن
کشاورز نقش شعبان استادخانی مشهور به استخونی را بازی میکرد.اما چون در همون سالهای سلطنت پهلوی دوم شعبون نامی هم بود که به طرفداری ازشاه با نوچه هاش میریخت توخیابون.اکثرا فکرمیکنند منظور حاتمی اون بودهساعت پخشش حول و حوش ۱ونیم یا دو شبه.احتمالا سه چهار قسمت دیگش مونده.تونستی ببینش.
خودمم باوجودیکه سه چهاربار دیدم الان میخوام از سروش سیما تهیه ش کنم و بذارم تو ارشیو فیلمهای مورد علاقه م

فاطمه پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:25 ب.ظ

من اصلا از این مباحث گوش نمیدم وقتی کتابهای دکتر شریعتی هستش اینا صد سال سیاه هم بشینند نمیتونند به پاش برسن!

به هیکل خانما گیر میدن در حالیکه مشکل از وضعیت اقتصادیه مگه مردم دیونن بچه دار بشن نه ایکه خیلی وضع مردم خوبه وهیچ مشکلی ندارن!دوتا بچه بیارن که چی بشه گناهشون بیفته گردن بابا ومامان!بخدا الانه یه دونه بچه هم تو این دوران ما زیادیه!

با این حرفایی که رحیم پور زدن یاد دوران جاهلیت عربا افتادم!فکر کنم یه خونی از عربا تو رگاشونه!وگرنه کسی که دم از اسلام ومساوات دونستن حق مرد وزنو داره جرات نداره به بخش عظیمی از جامعه توهین بشه!مگه صلاح زنا دسته ایناس!

تعصب گرایی ربطی به اعراب نداره چه بسا که در جوامع دیگر هستند متعصبینی که دست اعراب جاهلیت را هم ازپشت بستند!

فاطمه پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:29 ب.ظ

زیادی عرضی نیست ممنون بابات اتش بس اعلام کردن بین من ومحیا!درژناه ایزد منان

اختیار داری.خب دیدم دیگه زیادی داره شور میشه.تازشم.باورکن ۵۰ درصد آپ کردنم هم بخاطر حرف قبلیت بود
امااااا.خب به شماهم میگم.باباااااااااا.اسکای خیلی کارش درسته!
نمیدونم این چه شیوه ایه شما سه تا دخترا دست گرفتید که ۳۰ تا کامنت یه خطی میدید.البته تقصیرم ندارید هااا.ازبس بلاگفا و پرشین بودید فکرمیکنید اسکای هم اینطوره..نخیررررر.
ما از آسمانیم.آسمان هم خیلی بزرگه و محدودیت نداره
ممنون ازحضورت.تا شنبه..یاعلی مدد

پرستو پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:56 ب.ظ

سلام
هیچ حرفی برای گفتن ندارم، فقط یه جمله :
آپ فوق العاده ای بود.

یک نفس تا آخرش رو خوندم و لذت بردم .
انشالله که همیشه شاد و سلامت باشید .

باز هم میام .

ممنون..لطف کردید یک نفس خوندید.!.
اما خب.شما هم اپ هاتون کوتاه و موجز نیست هاااااااا.
خب من اگر فونتم را ریز کنم اونوقته که همه بگن چه کم مینویسی.ممنون که بازم میایید

کوثر پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:23 ب.ظ

سلام عموی بزرگوارم
خوشحالم که خوب هستین وبفکر مداوا

منم این سریال وخیلی دوست دارم ولی متاسفانه نمیتونم پیگیر باشم وهر روز ببینم.اینقدر کارم وقت گیره که نمیتونم همشو ببینم
یادمه دوسه سال پیش شبکه ی استانی هم نمایشش داد ولی اونم نتونستم ببینم.سریال خیلی پیچیده وبا مفهومیه تا همش ونبینی نمیتونی از قصه ی فیلم آگاهی پیدا کنی!!!
واقعا چکیده ی بهترینهای سینمای ایران توی این سریال بودن.
مرحوم حاتمی با کارهای ماندگارشون تو ذهن مردم همیشه زنده اند.سینمایی (مادر‌) وخیلی دوست دارم.اونجا هم بهترینها رو دور هم جمع کرده.خدا رحمتش کنه!!
خدارو شکر هنوز هم از نعمت وجود اساتید این هنر فیض میبریم.خدا بهشون عمر با عزت عطا کنه

در مورد استاد رحیم پور هم نمی دونم چی بگم
یکی دوبار پای حرفاش نشستم ولی پشیمون شدم.بیشترش وکه از روی ورقه هاش میخونه وبا زیاده گویی مطلب وخسته کننده میکنه
همیشه شنیدن بعضی از بحثها از زبون مردم عادی شیرینتره تا اینکه بصورت قالبی مفاهیم والقا کنند وروی حرفشون هم پافشاری کنند!!!
بحث در مورد مسائل شخصی خانواده ها (اونم این بحث ) خیلی باید گستاخ باشن که بخودشون اجازه ی نشر این عقاید ومیدن
هر کس اختیار خودش وداره( هر چند مردم ایران مدتهاست عروسک خیمه شب بازی شدن)

ببخشین بابت طولانی شدن نوشته هام
مواظب خودتوووووووون باشین
هواهم سرده شده.برای سینوزیت شما اصلا خوب نیست
بیشتر مراقب باشین
زن عمو رو حرص ندیناااااااااااااااااااا
آفرین
در پناه حق

خوب که هستمممم..مداوا را هم حالا یه چیز گفتم.زیاد جدی نگیرید!
گفتم در دست بررسیه
از مرحوم حاتمی همین سریال و البته مادر و زمان شاه هم سوته دلانش را خیلی میپسندمخدا رحمتش کنه.
توصیه میکنم کاملش را ازسروش سیما بگیرید بهتر از این سریالهای الکی خوشه.!.البته منهای سریالهای مهران مدیری.
قهوه تلخ هم نیش و کنایه به بعضیها کم نداره هاااا
یارانه ها را میدن برا اجرت همین خیمه شب بازیها!!
فقط الان موندم اونایی که طرح کروبی را زمان انتخابات مسخره میکردند کجان؟؟!.سرقت طرح کردن تو روز روشن هیشکی هم صداش در نیومده
زن عمووو؟؟؟؟یاد یه نفر افتادم که اینو میگفت
ممنون از دقت نظرتون.خوش باشی..یاعلی مدد

یونیکورن پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:11 ب.ظ

سلام قاصدک.

بعد از مدت‌ها اومدم وبگردی.

هزاردستان... من موجودی هستم که هیچ تصوری از این فیلم توی تصاویر ذهنی من نیست! فقط اسمش رو هزاران بار شنیده‌ام...

در مورد بقیه‌ی متن‌تون نظری نمیدم.

اومده بودم حال خودتونو بپرسم. خوبید انشاالله؟ خوش می‌گذره دیگه مزاحمی به نام یونیکورن ندارید؟ چی بود اصلا این دختره؟ خوب شد رفت!

دلم واسه قاصدک‌ها داره پرپر می‌زنه قاصدک...

قاصدک یه عقده‌ای توو دلمه... گفتنش به هر کسی مشکلمه...

...

شاد زی. در پناه خدا.

خوش اومدی
اما من نمیدونم چرا همه تازگی میان همینو بهم میگن؟!!!!
خب منکه برای روز تولدحضرت معصومه(س) یادمه اومدم.
قبل و بعدشم فکرمیکنم اومده باشم.خب وقتی جوابی نباشه آدم فکر میکنه مزاحمه خبخدمت میرسم.اما امشب عفو بدارید. فردا هم بهشت زهرا باید برم.احتمالا میفته برا غروبش به بعد.
ایام به کام.یاعلی مدد

سمانه جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:41 ق.ظ

سلاممممممممممممممممممم بر عموجون خودم..

کلی با تاخیر خب موجه بود دیگه وگرنه همیشه هم خودم اولم و لاغیر.. حالا بعضیا شانسون گرفت هی اشک شوق حلقه بزنه تو چشماشون.. هی من دقم بگیره..
ایشششششششششششش
اصلا گفتم کوچولوهه دلش نسوزه

ممنون از حضورت..دیرم نشده هنوز که..
البته خب شما اصولا کامنت اول را میگید سر وقت اومدن
اما خب.ته تغاری هم دل داره..اصلا میخوام هروقت آپ کردم قرعه بکشم بعد به یکی بگم بیاد اول کامنت بدهالبته قرعه فقط خانوادگیه هاااا..اوکی؟؟؟

سمانه جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:53 ق.ظ

خب راستش منم هزار دستان رو درست و حسابی ندیدم که الان بتونم نقد کنم(حالا دیده بودمم نمیتونستما)
فقط یادمه دوسه سال پیش شبکه استانی نشون میداد.. خواهرم نگاه میکرد.. منم میدیدم ادا محمد علی کشاورز تو فیلم بامزه ست یه وقتایی نگاه میکردم..
البته اسمشو که زیاد شنیدم.. و میدونستمم یکی از شاهکارهای علی حاتمی..
ای بابا چی کار کنم دیگه عقلم همچین قد نمیده

باور کن حیفه نبینی.بخصوص که دیدم قبلا ها توی بلاگفات نوشته بودی فیلم دیدن را دوست داری
خیلی بدردت میخوره.چون تازگی ها سیاسی هم شدی.فبهالمراد

سمانه جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:56 ق.ظ

اااا راستی الان داره نشون میده از تلویزیون..؟؟؟ !!!!!!
عمو چه کیا میذاره..حتما لازم شد ببینم.. اگه الان نگید اینم که زود وا میده

بله.البته دیگه باید قسمتهای اخرش باشه.
ساعت ۱و نیم اگه بیدار بودی!! بزن شبکه یک.اگرم ۱۰ صبح بیدار بودی!! بازم بزن شبکه سراسری

سمانه جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:04 ق.ظ

برا اون شهرک ای بابا عمو جان.. اینا کدوم کارشون درست بوده که حالا این یکی باشه
اصلا مثلااینجا هم میان اسمهای خوشگل مشگول و عوض میکنن الکی..
آخه مثلا داریوش و کوروش چشون.. تا وقتی خیابون درب و داغون که هیچ تا یه خورده ترو وتازه شد و دوتا میتونه ازش رد شه.. این اسم خوشگلا رو عوض میکنن.. میشه دستاوردهای انقلاب..

سمانه جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:11 ق.ظ

و اما بعد..
وااااااااااااااااا
اینارو دکتر رحیم پور گفته
والله خجالت داره.. ایشششششششششش
واقعا که..
اولندش د رمورد هیکل مگه آدم خودش دل نداره..میخاد خودشو تو آینه ببیبنه یا شوهرش دل نداره.. خب دوست دارن خوش هیکل باشن..خوشگل باشن.. چه حرفها..
چه خودشو تحویل گرفته...
نه خیر ازاین خبرا نیست.. آقای رحیم پور دلت خوش نباشه خانومها خودشون دل دارن.. شما کیلو چندی؟؟

سمانه جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:20 ق.ظ

بعدشم ایشششششششششش
خب آدم با این وضعیت و این شرایط زندگی دلش بچم بخاد..بیخود خاسته.. باید بچه دار شدن رو بذاره تو طرحهای بیست و سی ساله آینده ببینم اون موقعم توانایشش رو داره یا نه..
خب من دلم بچه میخاد.. ایششش حالا االان همه میگن تو اول ازدواج کن
ولی نه حوصله نصفه شب بیدار شدن رو دارم.. نه حوصله درد کشیدن رو نه .. نه حوصله ورم کردن و کلی کج و کوره شدن..
نه حوصله دنبال بچه دویدن رو...و چه میدونم شستن و غذا دهنش گذاشتن رو وایییییییییییییییی نمیخام اصلا..
فقط یه تپلو لپو مامانی باشه هی لپشو گاز بگیرم.. هیشکی هی دعوام نکنه.. چراین شکلیش کردی..بقیه کاراش برا یکی دیگه
ا

سمانه جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:25 ق.ظ

راستی چه حیف.. به بحث اعتیاد آبجیون نرسیدم..
از همینجا هم بهشون و به شما عرض ارادت میکنم خب.. انگاری ته تغار دلش به رحم اومده حرفهای عشقولانه از خودش در کرده برام..

عموجات برا داییتونم تسلیت میگم..
ایشالله کاراتون و نرسیدن هاتون دیگه برا خاطر بهشت زهرا رفتن نباشه..

و هر چی زودترم این سینوسهایتون از خر شیطون پایین بیان

بابا ااا اعتیاد کدومه؟؟؟
خب طفلکی! اومد روشنگری کنه پا خودش گیر کرد تو تلهء ته تغاری
ممنون.خدا رحمت کنه جمیع اموات را..اما خب منکه گفته بودم سالگردشون بود.آخه دیدم یکی یکی دارن پیام تسلیت میدن.یاد عمه کتی افتادمعمههههههههههههههههههههههه..منم با خودت ببر زندگی بی تو و با سینوزیت را میخوام چکار

سمانه جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:05 ق.ظ

عموووووووووووووووو
راستی امروز مسابقه دارید
گرچه بردو باخت اصلابرا شما مهم نیست مهم نفس ورزشه
ولی خب ما دلمون میخاد عمومون برنده شه

مسابقه کنسل شد.چون این بار برا ما مهم برد بود نه نفس ورزش ترسیدن خب.

پرستو جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:36 ق.ظ http://www.sekanjabin1.blogfa.com

سلام
من که نگفتم متنش طولانی بود!
من که نگفتم فونتش رو ریز کنید!

منظورم این بود که فوق العاده جذاب بود، به طوری که دلم نیومد وقفه ای تو خوندن بندازم!!!!
همین!
شما هم خیلی بداخلاقینا!

ممنون.اما.من بداخلاقم؟؟؟؟؟
اتفاقا همه بهم میگن:اخلاق قشنگ
میخواهی چندتا شاهد دارم بهتون معرفی کنم؟؟ بخصوص صبحها خیلی خیلی اخلاق قشنگم

پرستو جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ق.ظ http://www.sekanjabin1.blogfa.com

خب!
حالا برسیم به هزاردستان!

همین الان رادیو داشت می گفت که این سریال 22 سال پیش پخش شده بود و از اون جایی که من 14 سال بیش تر ندارم، طبیعتاً نباید اون رو دیده باشم!!!!

اما نمی دونم چرا یادم میاد!!!!
جدای از شوخی، خیلی بچه بودم و یادمه که همه ی خونواده می نشستن پای تلویزیون گروندیک سیاه و سفید اون دوره مون!!!!و سریال تماشا می کردن!
تلویزیونش یادمه!چون ازاین دردارا بود و هر وقت همه داشتن سریال می دیدن -که اونم هر وقتی یه سریالی پخش می شد، - من شیطنتم گل می کرد و می رفتم درش رو می بستم!!!!!
البته وقتی که با نگاه های یه کم تیز بابام مواجه می شدم، با زبون خوش، در رو باز می کردم!!!!!

بگذریم!
از اصل ماجرا دور افتادیم!
از بار اولی که این سریال پخش شد، فقط اسامی شعبون بی مخ و مفتش شیش انگشتی ، تو ذهنم مونده! و فکر کنم که روزای جمعه عصر پخش می شد، خوب یادم نیست، شاید اشتباه می کنم .

اما بعدهاکه پخشش کردن، دیدم و لذت بردم .
من هم با شما هم عقیده هستم،این سریال یه چیز تکی بود .
امکان نداره که سریالی این گونه دوباره ساخته بشه .
هرچندکه عده ای از از ما بهترون، با خرج هزینه های گزاف و مجیزگویی عده ای خاص، سریال های تاریخی می سازن که در اون مسیر تاریخ رو عوض می کنن! و یا این که شخصیتایی میاد تو سریال که قبلاً وجود خارجی نداشتن!!!

جند وقت پیش، کاملاً تصادفی داشتم سریال مختارنامه رو می دیدم!
راستش نه این شخصیت رو می شناختم و نه تابه حال اسمش به گوشم خورده بود!
اما یه چیزی برام خیلی جلب توجه کرد و اون این بود که در دوره ی عصر جاهلیت که اعراب، دختران رو زنده به گور می کردند، این مردهای عرب ، چه احترامی به زنان و دخترانشون در این سریال می زاشتن!!!!!!!!!!
وسط همون یه قسمتی هم که داشتم می دیدم، برادرزاده ام زنگ زد و وقتی فهمید دارم سریال می بینم، کلی بد و بیراه گفت که ما کلی پول خرج کردیم، تا یه سریال بسازیم و ببینیم که اعراب چه طور به مملکتمون حمله کردن! زبان فارسی مون رو به گند کشیدن و ....!!!!!!
من منکر دین اسلام و پیامبر و امامان عظیم الشانمون نیستم، که دربست مخلص همشونم هستم، اما از این حرصم می گیره که مگه ما خودمون مفاخر نداریم ؟؟؟
یه سریال شهریار ساختیم، آبروریزی!!!
همه چیز سانسور شد!!!!
آخرشم ربط داده شد به اون چیزایی که خودشون می خواستن!!!!
حتی وقتی مجسمه های تهران رو دزدیدن و قرار شد که مجسمه های فایبر گلاس با روکش برنز بسازن، در یک اقدام محیر العقول !!!! شناسنامه ی مجسمه ی شهریار هم دزدیده شد و المثنایی برای مجسمه ی شهریار، حتی از نوع تقلبیش، ساخته و صادر نشد!!!

چی ؟
یه نفس دارین می خونین ؟
یعنی خیلی حرف زدم ؟؟؟
ایراد نداره!
هنوز حرف دارم!!!

سریالایی مثل پدرخوانده و هزاران تای دیگر که در ایامی خاص پخش میشه و کارگردانانی خاص اونا رو می سازن، هم نباید از یاد بره!!!!

اما این روزا یه سریال هم تو شبکه ی خانگی به دلایلی خاص ! اومده که در حالی که طنزه، اما مثل همه ی کارای کارگردانش، حرفی واسه گفتن داره!و وقتی می بنیش متوجه می شی که چرا از رسانه ی میلی پخش نشد و یه سوال ذهنت رو مشغول می کنه ! : که اصلاً چطور مجوز ساخت یه همچین سریالی داده شد!!!! اونم توسط این ادمای با جمود فکری!!!!
بله!
سریال قهوه ی تلخ رو می گم!
به نظرم که دقیقاً همین اوضاع و احوال خودمونه!!!
خصوصاً یه قسمتش که خیلی خوشم اومد و خیلی واقعی بود :
عده ای پول می دادن به رعیت!
عده ای می زدنشون!
و عده ای پولا رو ازشون می گرفتن!!!!

یارانه و هدفمندی و ....!!!!!!!! که یادتون هست و حسش می کنین؟!!!

خب!
فعلاً حرفام تموم شد!
وقت نمازه، برم نماز بخونم و بیام در مورد این استاد هم یه عالمه حرف دارم!!!!!

پرستوی عزیز.کاملا با حرفهاتون موافقم.البته با بعضی هاش هم تا حدودیمثلا در مورد مختار.خب اینو میدونستم که به خونخواهی مولا تموم اشقیا را از دم تیغ گذروند.اما خب اغراق هم تو سریال شده
اص.ولا اغراق گویی یکی از شگردهای اهالی سینماست برای جذب مخاطب بیشتر!!.البته نمیشه هم گفت که چون مختار اعرابیه پس رفتارش با زنها مثل اعراب دوران جاهلیه..حتیب میشه اینجورم برداشت کرد(اگر حس ناسیونالیستی بخواهیم برداشت کنیم) بگیم که این اخلاقش براثر مجالست با کیان سردار پارسی است
بگذریم..
پرستوی عزیز.راستش توضیحاتتون کامل و واضح و گویاست.چاره ای ندارم جز تایید و تاییدپس ببخشید اگه چیزی نمینویسم زیرشون.

پرستو جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:25 ب.ظ http://www.sekanjabin1.blogfa.com

دوباره سلام!
الوعده وفا!
در مورد این آقایی که داره خودش رو به جای خیلی ها جا می زنه و چه قدر بد و ناپسنده که ادم بخواد شبیه دیگران بشه!!!
و این نشان دهنده ی اینه که طرف از خودش هیچی نداره! و اعتماد به نفسی که به سبب وجود علمی باشه، درش وجود نداره و فقط یه اعتماد به نفس خیلی کاذب، مثل خیلی از آقایون فعلی، داره که اونم به دلیل پررویی و دروغگوییشه و لاغیر!!!

اوایل که اومده بود، حضورش همزمان بود با پخش سخنرانی های دکتر الهی قمشه ای از شبکه ی 4، و همه عقیده داشتن که ایشون می خوان، خودشون رو جای استاد جا بزنن!!!

من چه قدر متاسفم برای آدمایی که فکر می کنن با حرافی به جایی می رسن . ادمایی که از خودشون هیچی ندارن و با اراجیفی که به هم می بافن، سعی دارن مردم رو گول بزنن که در و.اقع گول خورنده ی اصلی خودشونن و اون کسانی که فعلاً مجیز گوشون هستن و تا تقی به توقی بخوره، پشتشون رو خالی می کنن!

ببخشیدا! خیلی شرمنده قاصدک عزیز!
دور از جون، دور از جون دوستان عزیز ، روم به دیوار!
این آقا غلط کرده با این نظریات احمقانه اش!
این باز خورد همون فیلماییه که ساخته میشه دیگه!
انگار خانما ...
لااله الا الله
دهن ادم رو وا می کنن تا آدم هر حرف نامربوطی رو نثار شون کنه ها!!
من رو ببخشین

من تا 6 سال پیش بسیار مودب بودم، ولی از 6 سال قبل تابه حال، امکان نداره سیمای میلی روشن بشه و فحش و بد و بیراه مثل نقل و نبات از دهان مبارک من و خانواده ی محترم !در نیاد و نثار عزیزان و اموات و خانواده های محترمشون نشه!!!!

به همون خدایی که می پرستم قسم که جرات ندارم اخبار ببینم! مادرم که خانم بسیار مودبیه و تا قبل از ماجرای دو سال پیش، سر کوچک ترین حرف زشت ما، کلی قهر می کرد و ...، و هی می گفت چیکار دارین که بدو بیراه میگین ؟! ،خونش به جوش نیاد و بد و بیراه نگه، تا حدی که احساس می کنم الانه که فشارش به خاطر این ایادی استکبار، بزنه بالا و خدای نکرده بلایی سرش بیاد، و به والله قسم که خاموش می کنم تلویزیون رو!
و بهش می گم :
نه ! مادر جان! ما ظرفیت این تلویزیون نگاه کردن رو نداریم!!!!!!

خدا به دادمون برسه .
خدا بهمون رحم کنه و از شر اینا خلاصمون کنه !
انشاالله که همونطور شر رییسمون دامن گیر خودش شد، شر اینا هم دامنگیر خودشون بشه و با عذاب، از هستی ساقطشون کنه تا دل جماعتی شاد بشه .
انشالله



خیلی حرف زدم! مثل توی پستام! شرمنده! ولی تقصیر خودتونه که یه چیزی می نویسین که خون ادم به جوش میاد!
در ضمن! تقصیر بلاگ اسکای هم هست که محدودیت نداره دیگه!!!!!
اصلاً هم تقصیر من که پرحرفم نیست!!!!!
شاد باشید و سلامت .

آهان..در مورد سریال قهوه تلخ اینو یادم رفت بگم:
اتفاقا تموم حرفها و کنایه های مدیری برمیگرده به همین دوران.
با زرنگی خاصی اومده از خلاء بین دوران زندیه و قاجاریه استفاده کرده و
حکام بی لیاقتی را نشون میده که همواره مشتی بادمجان دورقاب چین محاصره ش کردند و جالب اینکه در قسمتی میگه(بیخودی الملک) ما خودمون بحران درست میکنیم و خودمون هم راهکار برون رفت از بحرانها را ارائه میدیم و یا اینکه تمام امور جاری مملکت ختم میشه به مقام شامخ جهانگیر شاه بی عرضه هوسباز
درست در چنین وانفساهایی هست که امثال چنین اساتیدی رشد و نمو پیدا میکنند و چون چیز بدردبخوری در چنته ندارند ناگزیر دست در آثار دیگران برده و بقولی:عِرض خود میبرند و زحمت ما میدارند
بازم ممنون از تمامی دقت نظر و لطف تون.
خوشحال شدم از طرح نظراتتون.تابعد.یاعلی مدد

یونیکورن جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:30 ب.ظ

سلام بر قاصدک آزرده از یونیکورن!

می‌دونید من چی فکر می‌کنم؟ فکر می‌کنم که شما میگید توقع ندارید و آزرده نیستید از من، ولی هم توقع دارید و هم آزرده هستید از من!

خب من که همیشه همین‌طوری بوده که جواب نظرات دوستان رو زیر کامنت خودشون می‌نوشتم. شما که می‌دونید که.

شما که خودتون می‌دونید که... من دوست ندارم وارد بحث‌های سیاسی بشم. هیچ‌وقت هم به این مباحث علاقه‌ای نداشته‌ام جز همین آخرین بار و اون هم به دلایلی... الان دوباره دوست ندارم. و چون می‌دونید که نظرمون در این زمینه متفاوته در مورد این حرفا چیزی نمیگم توی کامنت‌ها.

چون دوست ندارم تعامل وبلاگی‌مون به‌خاطر این موضوع تحت تاثیر قرار بگیره و خدای نکرده تیره و تار بشه. چون این یه بحث خیلی خیلی شخصیه و من و شما هیچ‌کدوم مایل نیستیم طرف مقابل رو وادار به پذیرش نظر خودمون کنیم.

من هستم. اما خیلی کم. خیلی خیلی که بخوام به خودم لطف کنم، میام چند خط توی سرزمین پیچیده می‌نویسم که دلم خالی بشه. وگرنه این ترم خیلی درگیرم. باور کن قاصدک...

یونیکورن رو ببخشید که چند وقت یه بار میاد شما رو اذیت می‌کنه و میره تا چند وقت دیگه... دست خودش نیست. یاد قدیما که میفته دلش درد می‌گیره...

همیشه بخندید قاصدک. خوش‌خبر باشید قاصدک...

آزرده؟؟؟ من؟؟؟؟ از شما؟؟؟؟؟
یونیکورن عزیز.شما دیگه خوب میشناسید منو که اگر از کسی آزرده بشم (که معمولا نمیشم) اولین کسی که متوجه بشه همون دوسته!
من صادقانه گفتم توقعی ندارم و آزرده هم نیستم.دیگه باور کردن یا نکردنش با شماست.
درمورد بحث سیاسی.همواره جانب ادب و تحمل دیگری را رعایت کردم و معمولا خاطرم از دوستان ازجناح مخالف مکدر نمیشه.میتونم برای شاهد مثال چندین نفر را اسم ببرم که از دوستان و خوانندگان ثابتم هستند والبته هنوزم بر سر عقایدشون هستند و منم هرگز بر آن نبوده ام که تغییری در اندیشه دوستان بدهم..اماااااا
خب من خواستم ببینم مثلا سخنان استاد رحیم پور در همین مبحث را شما تایید میکنید یا رد؟؟ که گویا رغبتی ندارید برای ورود به بحث۱
اشکالی نداره.ممنون از همینکه یادی میکنید.اما درمورد وقت نداشتن.خب اینو گفتم که:جاهای دیگه سر میزنید.نکنه شما آزرده اید از بنده که این طرفها نمیآیید؟؟!!.در ضمنشم!.بازم این من نبودم که سر گلایه را باز کردم.خودتون کامنت قبلی نکاتی را گفتید.منم تاکید کردم که آخرین بار این من بودم که خدمت رسیدم.والبته منتی هم نیست.چون سر زدن به دوستان را هم وظیفه میدانم و هم به نوعی قدرشناسی بابت وقتی که برای دلنوشته هام میذارن
یونیکورن عزیز..قبلا گفتم.بازم میگم.نسبت به دوستان قدیمی حساس ترم و حتما مواظبم تا دلشون را از خودم به درد نیارم.
ممنون از لطف مدامتون.برقرار باشی.یاعلی مدد

آقای میم جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:11 ب.ظ http://www.sangesaboore89.blogfa.com

سلام قاصدک جان
اخوی این آقاهه که می آد تلویزیون رو می فرمائید ؟؟‌
نگید باز اومد گفت قبلا خونده بودم ... اما یکی نیست به این جناب بگه خودتون مگه چندتا بچه داری که حالا برای بقیه نسخه می پیچی ؟؟
اصلا بیا پیشنهاد بدیم برای ازدیاد نسل و آماده کردن ارتش سالهای آینده دانشمندا برن روی همین آقا کار کنند ببینند می تونن باردارش کنند ؟ اگه اینطور بشه دیگه خیال خانوما هم راحت میشه .
اونوقت تا اون موقع باور کن اگه ۷ -۸ تا بیانیه از تو جیب کتش در نیاورد که :
( با همون لحن خودش بخونین )

آقا جون مگه خودت که اومدی چه غلطی کردی که می خوای یکی دیگه رو هم به این اقتصاد بیمارمون تحمیل کنی .

تکبیر


از اونطرف هم آقای یه میلیون تومنی با یه قرارداد ۵۰۰ تومنی از چین هر چند تا خواستی بچه می آره ( ۲۰ ساله ّ) واسه دکور و این حرفا ...

راستی حاجی اگه می خواستن این چند وقتی که گذشته رو فیلمش رو بسازند باید چند دستان اسمش رو می ذاشتند ؟
آخه به نظر می رسه از هزارتا خیلی بیشتر شده !

انشاا.. مسابقه تون رو هم می برین ...
واسه دائیتون هم تسلیت می گم . خدا رحمتشون کنه .
یاحق

بله قربان.همون آقاهه را میگم
جناب میم عزیز(البته دیگه همه میدونند آقا مهدیه اسمتون و من لو ندادم هاااا)
منظوری نداشتم از اون حرف.چون همیشه سعی میکنم شعر یا خبر خالی نذارم چون باخودم میگم:حتما همه خوندند و لزومی نداره نوشتنش.مگراینکه تعمدی بنویسم و شرح و تفسیری ازخودم بذارم تا به این وسیله از دیدگاه های دوستان گرانسنگی چون شما بهره مند گردمدرست مثل همین آپ که مواجه شد با نظرات قشنگ و همراه با طنز شماممنون از حسن نظر و دقتتون.
آهان.دقت نظر را کلیشه ای نگفتم هاااا.آخه من یه جا و کوتاه گفتم که:سالگرد فوت داییم جمعه بوده و یه نیمچه مسابقه ای هم داریمباور کنید تا کامنتتون را خوندم.گفتم چه دقیقه این میم عزیز.بازم ممنون.خدارحمت کنه جمیع اموات شما را نیز..مسابقه هم کنسل گردید.وگرنه قصد داشتیم این بار را دیگه نبازیمنفس ورزش مهم نبود که کنسلش کردنایام بکام.یاعلی مدد

سمانه جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:38 ب.ظ

راستیا عمو خان..
ایششششششششششششش نه خیرم کامنتای من یه خطی نیست مال آجی فاطمم نیستت.. همش ته تغار یه خطی کامنت میذاره

همش تقصیر اونهههههههههههههههه

منظورم تعدّد کامنته نه کمیّتشون

محمد مهدی جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:31 ب.ظ http://sobhe14.blogfa.com/

سلام
خدا رحمتش کنه واقعا از بهترین سریالهایی که دیدم همین هزار دستان ایشان بود.
ای بابا اینا توابی چون حسین گیل را دارند و بقییه را فاسد و به درد نخور از طاغوت می دانند.
تو متنی که ازتون می خوندم یاد جمله ای زیبا و ماندگار از مرحوم بازرگان افتادم گفته که ما تو کشورمون زنده خوب و مرده بدی نداریم!
اما جناب ازغدی واقعا امر بر خودشم مشتبه شده فکر میکنه رقیب سروش و ملکیان و شبستری است حالم ازش به هم خورد وقتی دیدم اینقدر پوچه که برا سخرانی احمدی نژاد در کلمبیا گریه شوق کرده بود. بر باور کنش لعنت
همیشه خوش و سرحال باشید

جناب سامع عزیز.ممنون از حضورتون.
جالبه.یاد موضوعی درمورد همین حاج حسین گیل افتادم
مصاحبه ای ازش خوندم سالها پیش.تا اون موقع من فکر میکردم که برای فیلمهای اکشن و پر از خطر بدلکار میارن برا هنرپیشه اصلی!!!
اما ایشون مدعی شدند که برای فیلمهای عشقولانه فارسی اون قسمتهای مبتذلش را بدل ایشون ایفای نقش میکردند
امشب توباشگاه درهمین مورد حرف میزدیم.دوستی گفت:خوش به حال بدل کاراش که چه مشقتی را متحمل میشدند
اما خب.ایشون چون سپاهی هستند لابد توبه شون مقبول افتاده و بقیه نه!!!
جدی؟؟؟رحیم پور برای سخنان ا.ن اشک ریخته؟؟
خب دوست عزیز.آخر کامنت اینو میگید بعد مینویسید خوش و سرحال باشی؟؟؟اما ممنون از لطف مدامت.
شب و روزت خوش.یاعلی مدد

مهتاب شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:06 ق.ظ

سلام قاصدک سبکبال

آپ نکردم اما همیشه خبرش را داده ام

نمیدانم شما چرا خبر نمی دهید

راستش من علم غیب ندارم و بلد نیستم

در ضمن چون تو مرحله ترک نت هستم ، کمتر به دوستان میتوانم سر بزنم

ستاره خانوم عزیز.ممنون ازحضورتون.اما باورکنید من هیچکسی را خبر نمیکنم برای اپ هام.مگراینکه آپی ویژه باشه و بخوام مخاطب زیادی اون را بخونند که میرم و به همه میگم با دوستاتون بیایید.
اما خب.وب آسمونی تون.خبرنامه داره.اونجا اگرلایق دونستید اسمم را وارد کنید تا به محض آپ شدن درجریان خبرقراربگیرید
تازشم.خب مگه شما نیومدید و گفتید که باور کن برمیگردم و اپت را میخونم.اما الان اومدم خبر اپ بدم؟؟؟(آپ قبلی).خب وقتی که میدونم اومدید و اپ را دیدید دیگه خبر دادن درسته؟؟
به هرحال.همیشه مرهون لطف و مرحمت شما بوده و هستم.
همینکه وقت میذارید برام کفایت میکنه.سلامت باشید و برقرار.

مهتاب شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:13 ق.ظ

این سریال هزار دستان هم خیلی با شکوه و حرف برای گفتن داشت.البته من همان بار اول که پخش شد را دیدم و الان زیاد از آن بخاطر ندارم.اما زمان پخش را بسیار نا مناسب انتخاب کرده اند و به احتمال زیاد بطور عمد اینکار را کرده اند

با شما کاملا برای نامگذاری شهرک سینمایی موافقم اما این آقایان کار خودشان را میکنند یعنی خرابکاری و به هیچ صراطی هم مستقیم نمیشوند

من این سریال را همون موقع دیدم.بعد شبکه جهانی و بزبان عربی هم دیدمبعدشم.امسالم توفیق حاصل شده و تا امشب تموم قسمتهاشو دیدممممم.احتمالا بزودی سری کاملش را هم تهیه میکنم

مهتاب شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:24 ق.ظ

حالا میرسم به جناب استاد رحیم پور ازغدی

این گفتار طلایی ایشان مال حدود چند ماه قبل است که همانموقع خیلی سرو صدا کرد.البته همین الان هم در برنامه های زنده خیلی از مسئولین مملکتی درفشانی می کنند که آخرینش مربوط به رامین مسئول نمیدانم چیه وزارت ارشاد است که در یک مصاحبه تلفنی زنده به مجری و رئیس برنامه توهین های زیادی کردند که همه هم پخش شد و جالب اینست که آقای رامین معاون مطبوعاتی وزارت ** ارشاد ** است و میخواهند مردم را اینجوری ارشاد بکنند و طرز صحیح و مودبانه صحبت کردن را به دیگران بیاموزند و مورد دوم هم ....... بگذریم که گوش شنوایی وجود ندارد

بله خب.منم همون موقع شنیدم.اما معمولا این نوع سخنان را نگه میدارم تا بلکه موضوعی گیرم بیاد تا باهم اپ کنم.نمیخوام فقط حالت نقل خبر باشه
آقای رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاده.اما کامل نشنیدم اون مصاحبه را.فقط میدونم که سریعا از پخش مجددش جلوگیری کردند!
گوش شنوایی نیست؟؟؟.ممنون.پس من چی ام اینجا؟؟!!

مهتاب شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:27 ق.ظ

با این بیت شعر آخرتان که نمیدانم شاعرش کیست ، بسیار بسیار بسیار موافقم

منم نمیدونم از کیه..اما خیلی خیلی وصف حال امروزمونه

alnilam شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:55 ق.ظ

سلام بوآ! چطورید بوآ؟ حالتون خوبه بوآ!؟
خوب به منچه! من همیشه طولانی کامنت میدادم بهتون بعد این آبجی فاطمه و سمانه هه() یه خط یه خط میدادن شما میگفتید اونا وقع مینهن منم گفتم لاابد این توس نظر شما یعنی وقع نهادن! والا فکر کردید من خوشم میاد این همه صفحه باز کنم دم به دقه کد وارد کنم!؟
پس حالا از اول میریم به آخر!!
1-یادش بخیر قبل اینکه این دخترو بیاد ما اول بودیم ! حالا باید منتظر باشیم خانوم نیاد تا اول شیم!(منظورم توی پستها نی!)
2-ما از اولشم الم مخالفت ورنمیداشتیم بابایی کی جرات داره؟! من فقط بیان نظرات میکردم حالام دیدم بیفایدست دیگه بیخیال شدم!
3-مگه همه حرفای بزرگان ما درسته که حالا من بخوام حواسم رو جمع کنم که یه وقت خلاف حرف اونا نشه؟! امت ما از امت چی بهتره؟!!!! جک؟ جک؟
4-پدر این خیلی دید خوشبینانه ای که شما دارید که وقتی زن و مرد متعهد شدن..! بله توی خانواده هایی که از مذهب واقعی بویی بردن شاید شما این چیزهارو نبینید اما چندتا ÷ر.نده همین الان میخواید بهتون نشون بدم که طرف شوهر و بچه یا ازونورم زن و بچه داره و ... بببینید جامعه ای که به ÷وچی برسه و همه هم و غمش مسایل جنسی و روابط دختر و پسر باشه چیزی بهتر از این نمیشه بله البته بحث اونایی که بخاطر فقر و اینا...جداست که متاسفانه از بیکفایتی سران مملکتی نشات میگیره اما متاسفانه خیلی از بانوان ایرانی الان گرفتار این بلا هستند گه حالا یا بخاطر مشکلات روانی یا مشکل با همسر یا هزاران دلیل دیگست!
5-ما غلط بکنیم مدرک بزنیم توی سر کسی مدرک ما در برابر تجربیات شما پشمه! بعدم حالا کو مدرک1!؟! مدرکارو که آقایون بردن1!
(آخ دلم خونهههههههههه از دست اقایون مملکتی امروز!)
6-ساندیس! مسئله اینست!
7-به به چشممون به جمال سمانه دختروووووووووووو روشن شد! سمانه جون شتر در خواب ببیند پنبه دانه! من عمرا دلم برای تو تنگ نشده بود!
8-

آهاااااااان.این شد یه چیزی
تازشم.وقع نهادن به کیلومتری نوشتن ربطی نداره که
(۱)خب شما همیشه اول..خوب شد؟؟؟.دخترووو هم خودش قلبا میدونه
که لب بود که دندون اومدناراحتم نمیشه.میشناسمش
(۲)درفرهنگ لغات.الم به معنای درد و رنجهپس خدا نکنه الم دار من باشیاما.خب بیفایده بود یعنی چی؟؟ خوب بودم اگه هرچی میگفتی جواب میدادم:سمعا و طاعتا؟؟!!
(۳).خب جوکه یا حقیقت.اما اینو بارها گفتن که امت ما از امت رسول الله برتره و بهترتربعضی وقتها دیدگاههای جانب دارانه عده ای؛باعث وهن میشه!.مثلا.(جناب پناهیان شک دارم.شایدم خاتمی امام جمعه موقت تهران) هفته گذشته در مدح مردم قم و استقبال از رهبری افاضاتی فرمودند به این مضمون که:همچین استقبالی را درتاریخ بسیارکم شاهدبودیم.یکی استقبال مردم مکه از پیغمبر دوم استقبال مردم نیشابور از امام رضا.سوم مردم قم از حضرت معصومه.اخریش هم از مقام عظما بوده ولاغیر!!.درحالیکه دنیا ؛اعم ازدوست و دشمن؛۱۲ بهمن۵۷ را بعنوان بزرگترین استقبال مردم از رهبری را اذعان داشتند.
حالا من نمیخوام به زنجیره سبز از آزادی تا راه آهن را مثال بزنم.!.اگر اجازه بدن که نمیدن.بهتون ثابت میشه استقبال یعنی چی اصلا
(۴)تموم حرفهات را قبول دارم.اما ندیدم صحه بذاری بر اینکه فقر هم دخیله دراین قضایاجامعه شناسان الان مدعی اند که یک درصد تورم باعث دو درصد فقر و فساد و سرقت میشه.قبول کن که مقوله فقر هم تاثیر داره دراین مورد..البته که باید حساب پوچ گرایان دنیا پرست و شهوانی را کنار بذاریم.
(۵)اختیار دارین.خب مدرک کمترین فایده ش اینه که بکوبی برسر جاهلانشکسته بندی هم نکن..درضمنشم! گاهی وقتها حق میدم به فاطمه خانوم.خب ادبیاتت کمی خشانت باره! جنس لطیف و این حرفها؟؟؟
(۶)
(۷)قلبت چیز دیگه ای را میگه.رنگ رخساره نیز خبر میدهد از سر درون خب به خودم گفتی که دوستش داری.تمومه دیگهاونم بهم گفته خیلی خانومی و دوستت داره.پس دیگه این حرفها یعنی چی؟؟
(۸)فکرکنم رکورد جواب نوشتن برا کامنتها را اینجا زدم امشب
بازم ممنون از حضورت.تابعد یاعلی مدد

فاطمه شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:32 ب.ظ

سلام بر بابایی و کل اهل خانه!

سمانه جون باید من بعد خط کش بیارم ونوشته هامو متر بکنم!اخه بابایی من کجاش یه خطی مینویسم؟؟؟سمانه جون مگه ازم دفاع بکنه!

از این بعد باشه کیلومتری کارمیکنم

منظورم از یه خطی این بودکه.خب کامنت تو اسکای دادن محدودیت نداره
راحت و آسوده بنویسید هرچی دلتون میخواد
تازشم.من که همیشه ازت دفاع کردم.چرا هم اینجا هم وب خودت گفتی چه عجب یه بار ازمن طرفداری کردی؟؟تازه.اینجا هم گفتی مگه اینکه دخترووووو ازت طرفداری کنه..ای ..به این روزگار

شهره شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:48 ب.ظ http://shohreshiva.blogfa.com

سلام بابا قاصدک عزیز خیلی خوشحالم از اشناییتون فاطمه جان شما را بهم معرفی کرد واز کمالاتتون گفت خواستم بیشتر افتخار اشنایی پیدا کنم
مطالبتون را هم مطالعه کردم وبازم میرم که بخونم موفق باشید
خواستمدسته گلی تقدیم کنم از توی شکلکا موجود نبود عمرتون به درازی افتاب ولبتون به طراوت گل خندون

ممنون از حضورتون.اما همین اول کاری.لطف کنید و کاری کنید تا فردا بتونم بیام نتآخه ازم قول محضری گرفتن که دیگه کسی منو بابا صدا نکنه
فاطمه خانوم نظر لطفشه.خوشحالم از آشناییتون.کمالات را اما تعارف کردن هااا.
ممنون از دسته گلتون.اولین فرصت خدمت میرسم.
(خطاب به اهل بیت) و.الله من بی تقصیرم
خب فاطمه خانوم دوست داره دوستانش بیان
بازم ممنون.عمر خودتون هم دراز و بی غم باد انشاالله.تابعد یاعلی مدد

کوثر شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:56 ب.ظ

سلام عموی بزرگوارم

خب عمو مگه شما عموی من نیستید؟؟؟؟؟!!!!!!
خب همسر محترمتون هم زن عموی من میشه دیگه!!!!!!!

قبول ندارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راستی یاد چی افتادین؟؟؟؟

من فیلم سوته دلان وتو یه شب سه بار دیدم ازبس قشنگ بود!!!
اون مجیدو هم خیلی بامزه بود(اشتباه نکنم بهروز وثوقی نقشش وداشت!!!)
ولی آخرش غمناک بود

خب اره..اما.خانومم اصلا میخواد سر به تن اینتر نت و اونترنت نباشه یاد یه نفر افتادم که همش میگفت.عموووووووو.زن عموووووو
آره.بهروز وثوق ایفای نقش کرد اونجا..همون موقع جایی خوندم برای گریم سرش(آخه دوکله بود اصطلاحا) از خارج کلی مواد مورد استفاده را وارد کردندبازم ممنون از محبتتون.شب و روزتون خوش..یاعلی مدد

مهدی(چند لحظه لطفا) شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:52 ب.ظ http://1mp.blogfa.com

سلام.مطلب اولتون یک ور مطلب آخر مخصوصا اون جمله آخر یک طرف منو کشت.احسنت.به نظر من باید بیشتر به این مطالب بپردازیم.چنانکه من هم نهیبی به اینطور اعتقادات در وبلاگم زده ام و خواهم زد

ممنون از لطفتون و دقت نظرتون/
خوشحالم که مورد اقبال واقع شده.اما نوشتن من کجا و شما کجا؟؟
جواب دوستی باید در مورد همین مبحث و حسین گیل زیرنویس کنم.
اونجا را هم بخونید اگر وقت کردید..آخه کامنتها را از آخر به اول دارم جواب میدم الان
شب و روزتون خوش.تابعد یا علی مدد

فاطمه یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:20 ق.ظ

سلام وبازم سلام..

والله از الانه بگم به بروبچ نیان منو بزنند بخاطر شهره جون!من بی تقصیرم به من چه هر کی میاد زودی میشه دختر و دختر عموی بابایی!

سمانه جون که کامنتای تهدید امیز داده خدا بهم رحم کنه با محیا...

من کجا برم قایم بشم بابایی؟؟من بی پناهم جونم در خطره اینا جگرمومیسوزنن با حرفاشون

نترس.ما بیدی نیستیم که از این بادها بترسیم
اما خودمونیم.من میترسم از ته تغاریه!!.دختروووو را میشه آرومش کرد
گرچه جلز ولز میکنه.اما ته تغاری.واه واه واه.خدا نیاره اون روز را

فاطمه یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:25 ق.ظ

بابایی من بهترین دوستاموبهتون معرفی میکنم شهره جون واقعا خانمنن!مثل سمانه ولی میترسم شمام دومین برادرزادتونم پیداکنید

دیگه الفراررررررررتا خونمونریختن

منم که حرفی نزدم..ممنون از خودت و دوستانت.
دخترا هم شیطونی میکنن وگرنه پشت اون ستاره های حلبی شون قلب پاکی دارن و بی آلایش(ببین وادارم کردی به چه پاچه خواری ها) از ترس عواقبشه که اینا را گفتم

ته تغار داغون یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:18 ق.ظ

سلام!
دیدد این آسمونتون هم بالاخره روش کم شد! کامنتم رو نصفه گذاشته پس فهمیدیم که آسمونتونم ته داره!
با اون قضیه فقر گفتم که موافقم اما دقیقا توی همون بعدیا بوده که نرسیده بهتون.
درباره استقبال هم نمیتونم چشمم رو ببندم چون واقعا بی نظیر بوده حالا نمیدونم منتها مثه کدوم امت!
بقیشم اعصاب ندارم جواب بدم این داداشای شما کجان؟
آبجی سمانه بزن قدش باید بجنگیم! منتها اول ...
هیچی...

آسمون ما ته نداره.هرچی دادی اومده.
اما..میخای برات فیلم تشییع جنازه یه نفر را بدم تو همون شهر تا ببینی جماعت بیشماری را؟؟؟!!!!
تازشم.من گفتم محاله بیشتراز استقبال تاریخی از امام خمینی باشه.
چون اون یه شهر بود و این یه مملکت..
اونم باورکن من بی تقصیرممممممم

اسمون یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:00 ق.ظ

با سلام خدمت خانم معلم گرامی که من خیلی دوسش دارم و به همه نظراتش هم علاقمندم

اتفاقی امروز مشغول خوندن کامنتهای دوستان اشنا بودم که به اسم شما عزیز گرامی بر خوردم

در جای از کامنت مفصلتون نوشته بودید:

جند وقت پیش، کاملاً تصادفی داشتم سریال مختارنامه رو می دیدم!
راستش نه این شخصیت رو می شناختم و نه تابه حال اسمش به گوشم خورده بود!

توضیح:

مختار بن ابی عبیدة بن مسعود بن عمرو بن عمیر بن عوف بن قسی بن هنبة بن بکر بن هوازن از قبیله ثقیف؛ کـه قبیله مشهـور و گسترده‌ای از هـوازن، از اعراب منطقه طائف اسـت، می‌باشد. کنیه‌اش ابواسحاق‌ و لقـبش کـیـسـان بود که فـرقـه کـیـسـانیه منسوب به او است. کیسان به معنای زیرک و تیزهوش است.

طبق روایتی، اصـبـغ بـن نـبـاتـه، از یـاران امـیـرالمـؤمـنین می‌گوید: "لقب کیس را امیرالمؤمنین به مختار دادنـد."

پـدر مـخـتـار ابـوعـبـیـده ثـقـفـی است که در اوایـل خـلافـت عـمـر از طـائف بـه مـدیـنـه آمـد و در آنجـا سـاکن شد.وی یکی از سـرداران بـزرگ جـنـگ بـا ارتـش ‍ کـسـری(ایـران) در زمـان عمر بود. ماجرای رشـادت این دلیرمرد در واقعه یوم الجسر در جنگ با ارتش ایران در منطقه بصره معروف است.

مـادر مـخـتـار دومـه است که از زنـان بـا شخصیت بـود و او را صـاحـب عقل و رای و بلاغت و فصاحت دانسته‌اند.

وی ادب و فضائل اخلاقی را از مکتب اهل بیت پیامبر(علیهم السلام) آموخت، و در آغاز جوانی، هـمراه با پدر و عموی خود برای شرکت در جنگ با لشکر فُرس به عراق آمد و خاندان او همانند بسیاری از مسلمانان صدر اسلام، در عراق و کوفه ماندند. مختار در کنار امیرالمؤمنین(علیه السلام) بود و پـس از شهادت آن حضـرت، بـرای مدتی کوتاه به بصره آمد و در آنجـا سـاکـن شد.

علامه مجلسی(ره) می‌فرماید:

مـختار، فضایل اهل بیت پیامبر اکرم را بیان می‌کرد و حتی مناقب امیرالمؤمنین و امام حسن و امام حسین(علیهم السلام) را برای مردم منتشر می‌ساخت و معتقد بود که خاندان پیامبر از هر کس برای امامت و حکومت پس از پیـامبـر سـزاوارتـرند و از مصـایـبی کـه بـر خـانـدان پیامبر وارد شده، ناخشنود بود.

خاندان مختـار از شیعیان مخلص و علاقه‌منـدان بـه اهل بیت رسالت(علیهم السلام) بودند


خوب خوبه ادم کسی رو که نمی شناسه بشناسه!!
نه اینکه به بهونه عرب یا ایرانی نبودن نبینیم!!
فکر کنم فیلمی که 8 سال از عمر یه ادم رو گرفته ارزش دیدن داره بخصوص اگه شخصیتش رو نشناسیم!!
یا به قولشما اسمش به گوشمون نخورده باشه!

بهتر بدونید بیشتر یاران مختار ایرانی بودن و ..
ادامه رو اگه فرصت تحقیق نداشتید براتون حتما می نویسم
چون می دونم شخصیتی ندارید که از روی مسائل همینطوری بگذرید

ادامه کامنت شما:

اما یه چیزی برام خیلی جلب توجه کرد و اون این بود که در دوره ی عصر جاهلیت که اعراب، دختران رو زنده به گور می کردند، این مردهای عرب ، چه احترامی به زنان و دخترانشون در این سریال می زاشتن!!!!!!!!!!

توضیح:
من نمی دونم کی اینو تو مغز ماها کرده که زنان اینقدر بدبخت بودن تو اون جامعه
عزیزم مثل حالا جهل مخصوص طبقه فقیر جامعه است
اولا چند تا قبیله به زنده به گور کردن دختران می پرداختند که اونهم دلایلش جای بررسی داره!!
ثانیا
زنان در آیین‌های دینی عربستان پیش از اسلام، نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند؛ در عربستان سه ایزدبانوی مهم به نام‌های لات، منات و عزی مورد پرستش بودند و گروهی از زنان از جمله لکعاء بنت عیص در کعبه به خدمت بت‌ها مشغول بوده‌اند.
چندشوهری در عربستان پیش از اسلام، کاملاً رایج بود.
راه زنان برای دست یافتن به مزایای اجتماعی هرگز بسته نبوده‌است
] خدیجه دختر خویلد ثروتمندترین زنان قریش بود و هند دختر عتبه بسیار
قدرتمند بود و در احد در کنار مردان علیه سپاه اسلام می‌جنگید
زنان صدر اسلام هم که اگه یه سری به گوگل بزنی و حوصله داشتی
می تونی اسمشون رو در بیاری!
پرستو جون از اونجا که می دونم که معلمی و هزار بار گفتم واقعا لیاقت این واژه محترم رو داری برات نوشتم
چون می دونم جنبه بحث رو داری
اقای قاصدک گرامی با عرض پوزش!

بله...ممنون..منم که گفتم مختار شخصیتی گمنام نبوده
ممنون از ارسال اطلاعاتتون.
فقط در باب خروج مختار و انتقام از اشقیا عده ای میذارن به پای انتقام شخصی و عده ای هم برعکس.
اما درمورد زنان در اعراب.نمیدونم.بهترین کلمه ایه که راحت میتونم ادا کنم.!.چون راستش دچار تضاد شدم.!.زنده بگور کردن دختران(نه زنان) در عرب جاهلیت که شهره آفاقه..شایدم پرستو خانوم خواستن بنوعی همینو بگن و اینکه با نرمش و مدارای مختار جور درنمیاد اون تعاریف از عرب جاهلیت!!به هرحال ضمن تشکر مجدد از شما.منتظر توضیحات خود خانوم معلم می مونیم(البته جایب خانوم معلم خودمون هم خالیه)گرچه مطمئنا ایشونم اگه بود همین اطلاعات و کتابها را معرفی میکردند.
زنده باشید و سلامت.تابعد.یاعلی مدد

مهدی(چند لحظه لطفا) یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:31 ب.ظ http://1mp.blogfa.com

جغد بد صدای شیاد چاپلوس آلبوم جدید داده.دوستان را خبر کنید تحریم کنند.ممنون

متاسفانه وبلاگتون باز نمیشه.
اما میتونم حدس بزنم منظورتون کیه.! با تحریم موافقم اما توهین را نیستمباید یه فرقی بین دو طرف مخاصمه باشه.مگه نه؟؟ اولین فرصت که وبتون بازشد خدمت میرسم.یاعلی مدد

پرستو یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:07 ب.ظ http://www.sekanjabin1.blogfa.com

سلام بر قاصدک عزیز و دوست مهربان، آسمون گرامی

ممنونم به خاطر زحمتی که کشیدید .

روی صحبتم با آسمون عزیزه :
خیلی زحمت کشیدی و اطلاعات مفیدی رو ارائه دادی که خیلی هاش رو نمی دونستم و این، جای تشکر زیادی داره .
اما حرف من اصلاً شخصیت مختار ،یکی از یاران خاص امیرالمومنین بودن و یکی از دلاوران اون دوره و ... بودن نیست .
حرف من سر این مسئله بود که چرا نباید این همه پولی رو که هزینه شده، برای مشاهیر خودمون خرج می کردیم ؟
چرا نباید از مولانا و سعدی و حافظ بگیم ؟
چرا نباید داستان های شاهنامه رو به تصویر بکشیم ؟
ما ایرانی هستیم و فارسی زبان.
ما حقمونه که از مشاهیر و فلاسفه و دانشمندان خودمون بدونیم، وگرنه داستان ها و روایات و فیلم های زیادی از این قبیل دیدیم و می بینیم .
چرا من جوان نوعی، به عنوان یه ایرانی هنوز نباید از کوروش و داریوش و سلسله های مختلف، بدونم ؟
چرا از درس تاریخ ما ، سلسله ی هخامنشی حذف شده، و فقط تاریخ اسلام در کتاب های ما هست ؟
مگه ما از اول مسلمان بودیم ؟؟؟؟؟
( من با دینمون مشکلی ندارم، برداشت بد نشه! ولی حرفم اینه که زرتشت رو معرفی کنن، ادیان قبلی رو با عدالت، و نه زیاده روی در برجسته نمودن بدیها، با نشان دادن واقعیات، معرفی کنن و مقایسه کنن که با ظهور دین مبین اسلام، چه اتفاقی افتاده و چه تغییراتی به وجود اومده . )
اگر هخامنشیان، داریوش و کوروش بد بودند که باید حذف بشه نامشون از کتاب های ما، پس عکس یادگاری گرفتن با منشور کوروش و شل و شیت بازی هنگام ورود منشور چیه ؟؟؟؟؟

به قول دوست گرامی کم پیدامون، آقا شهریار عزیز، قسم روباه رو باور کنیم یا دم خروس رو ؟؟؟؟؟

ببخشید که تند می رم، اما اعصابم به هم ریخته!
از وقتی که رفتم مدرسه، هی تو گوشم خوندن که عرب ، ال بوده و بل! این کار رو انجام می داده و اون!
اعراب ، دختران رو زنده به گور می کردن!
اعراب ...
و هزاران بد و بیراه دیگر!
اما در تمامی فیم ها می بینیم که همه ی مردان عرب، چه خوب و چه بد، به نوعی اسیر دست زنانشون هستن! مردانی که بدون اجازه ی زنانشون کاری نمی کنن و به نوعی به اصطلاح خودمون زذ هستن که من چه قدر از این کلمه متنفرم!!!
برای این هم حرف دارم، ولی به وقتش .

این که استثنائاتی هم چون، حضرت خدیجه ( س) و حضرت فاطمه ( س ) وجود داشته باشه، منکر نیستم، اما به هیچ وجه من الوجوه ، قبول نمی کنم که زنان اعراب این قدر قدرتمند بوده باشن که به مردانشون در مورد آداب رفتاری و طرز غذا خوردن و نماز خوندن، تذکری بدن و یا این که حتی بد و بیراه هم نثار کنن!
خب ییهو بفرمایید که ...!!!

نه!
آسمون عزیز!
من این قسمت از حرفات رو با تمام احترامی که برات قائلم و با وجود این که برام خیلی عزیزی، قبول ندارم .
اشتباه می کنی!

وقتی در قرن 21، هنوز یک زن عرب، اجازه ی رانندگی نداره!
وقتی حق رای نداره!
وقتی حتی هنوز، شناسنامه نداره و همیشه اسمش در شناسنامه ی یک مرد( پدر یا همسر) هستش، اون وقت می تونه در اون دوره ی جاهلیت اعراب، چنین قدرتی داشته باشه ؟؟؟؟ که به همسرش که یکی از یاران معاویه است و قراره حاکم یه بلاد هم بشه، بدو بیراه بگه ؟؟؟ چرا ؟ چون فقط خوشگله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همیشه این سوال در ذهنم بوده که اگر زنی عرب، نه پدر داشت و نه همسر!!! یعنی هویت نداره ؟ یعنی وجود نداره ؟؟؟
یا این که .....

جناب قاصدک عزیز
من رو ببخشید
خیلی شرمنده ی شما هستم و هیچ گونه قصد اساعه ی ادب خدمت شما و یا دوستان گرامی و آسمون عزیز رو ندارم و نداشتم، اما یه جورایی خونم به جوش اومده!!
یه جورایی از این که فکر کنن که نمی فهمیم، که متوجه نیستیم، که هر چی به خوردمون بدن، می پذیریم، لجم می گیره.
که این همه پول خرج بشه برای داستان هایی که تکراریه، حرصم می گیره!!!!!

جمله ای که همیشه به دخترام تو مدرسه می گم، اینه :
"دختران نازنینم، خدا یه فرقی بین ما که انسانیم با بقیه ی موجودات گذاشته و اون اینه که :
بهمون قدرت "تفکر" داده.
"فکر"
بالاترین نعمت خداست .
برای هر کاری فکر کنید ."

من هم به عنوان یک انسان، فکر می کنم و هنوز این نعمت خدادای رو ، حتی به زور هم که شده، ازم نگرفتن!، پس نمی تونم بپذیرم که اعراب از ما روشن فکرتر بودن.
نمی تونم .

این پول ها باید صرف این بشه که زبان فارسی مون رو بهمون برگردونن .
هیچ می دونین که وقتی قومی به جایی حمله می کردن، در اولین حرکت برای به تسخیر در اوردن مردم اون جا، زبان خودشون رو جایگزین زبان اون ها می کردن ؟؟؟
همون کاری که اعراب کردن و زبان فارسی ما رو ازمون گرفتن تا یکی مثل فردوسی سی سال برای برگردوندنش، زحمت بکشه و ما قدرش رو ندونیم و به ساخت یه مجسمه ازش تو میادین شهر، بسنده کنیم !!! :

بسی رنج بردم در این سال سی
عجم زنده کردم بدین پارسی

کو ؟؟ کجاست زحمات فردوسی ؟
ما که از هر 10 کلمه حرفمون، 9 تاش عربیه!!!!!

ایرانی باشیم و در کنار ایرانی بودن، از زبانمون، فرهنگ 2500 سالمون، دفاع کنیم و خوب بشناسیمش نه با نشون دادن فیلم هایی که در صحت و سقمشون، کلی شک و تردید باشه!
این پولا رو که چندین میلیارد هم هست، اگه می دادیم به قشر پایین جامعه، ثوابش خیلی بیش تر بود تا این که زنانی با صورتک هایی به چهره رو در یک مملکت مسلمان از سیمای میلی ببینیم !!!!!!!!!!


جناب قاصدک عزیز، در مورد قهوه ی تلخ هم کاملاً با شما هم عقیده هستم .
این فیلم همین دوران ما رو نشون میده و بس!
من هم عرض کردم که تعجب می کنم که چطور مجوز ساخت گرفته .

شاد باشید و سلامت .

پرستوی گرامی.البته مخاطبتون اکثرش دوست آسمونی بودن اما منم شب برمیگردم و مفصل درحد وسع و دانش و اطلاعات اندکم توضیح میدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد